CARSNEWS
AUTONEWS

Φορτίζω παντού: Οι δικαιούχοι των ενισχύσεων για ανάπτυξη σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Με στόχο τη δημιουργία ενός βασικού δικτύου (κορμού) δημόσιας φόρτισης Η/Ο στη χώρα, με τη μέγιστη γεωγραφική και πληθυσμιακή κάλυψη, μέσω της εγκατάστασης περισσότερων από 8.000 δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης Η/Ο (300.000 kW ως αθροιστική εγκατεστημένη ισχύς των σημείων αυτών) σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, τρέχει η δράση «Φορτίζω παντού».

Η δράση έχει προϋπολογισμό 79,79 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ η δαπάνη για το τρέχον έτος ανέρχεται σε 15,958 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η λήξη υποβολής αιτήσεων έχει οριστεί για τις 31/12/2023 ή μέχρι την κάλυψη των διαθέσιμων πόρων,

Όσον αφορά το αντικείμενό της, αυτό είναι η παροχή οικονομικής ενίσχυσης για την προμήθεια και εγκατάσταση δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που τροφοδοτούνται από ηλεκτρική ενέργεια παραγόμενη από ΑΠΕ, σε βασικές αστικές και περιαστικές τοποθεσίες και σημεία ενδιαφέροντος, όπως αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομους, λιμένες και χώρους στάθμευσης.

Δικαιούχοι

Σύμφωνα με τη σχετική προκήρυξη, δικαιούχοι των ενισχύσεων, είναι οι φορείς επενδύσεων που είναι εγκατεστημένοι ή έχουν υποκατάστημα στην ελληνική επικράτεια κατά τη χρονική στιγμή καταβολής της ενίσχυσης και έχουν μία από τις ακόλουθες μορφές:

  • Εμπορικές εταιρείες και ατομικές επιχειρήσεις
  • Συνεταιρισμοί
  • Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν.Σ.Επ.), Αγροτικοί Συνεταιρισμοί (ΑΣ), Ομάδες Παραγωγών (Ο.Π.), Αστικοί Συνεταιρισμοί, Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις (Α.Ε.Σ.)
  • Κοινοπραξίες που ασκούν εμπορική δραστηριότητα
  • Δημόσιες και Δημοτικές επιχειρήσεις και θυγατρικές τους (υπό προϋποθέσεις)

Οι Ο.Τ.Α. Α’ ή Β’ βαθμού δεν αποτελούν δικαιούχους της δράσης.

Κατηγορίες

Oι δικαιούχοι της ενίσχυσης διακρίνονται σε δύο κατηγορίες:

  • Κατηγορία δικαιούχων Ι: Δικαιούχοι οι οποίοι (α) θα έχουν την κυριότητα του ενισχυόμενου σταθμού φόρτισης Η/Ο, (β) θα έχουν την κυριότητα ή νόμιμο δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης των χώρων εγκατάστασης του σταθμού φόρτισης Η/Ο και (γ) θα έχουν συνάψει σύμβαση με Φ.Ε.Υ.Φ.Η.Ο. εγγεγραμμένο στο Μ.Υ.Φ.Α.Η., για την εκπροσώπηση του σταθμού αυτού, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4710/2020, για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε ετών
  • Κατηγορία δικαιούχων ΙΙ: Δικαιούχοι οι οποίοι (α) θα έχουν την κυριότητα του ενισχυόμενου σταθμού φόρτισης Η/Ο και (β) θα λειτουργούν οι ίδιοι ως φορείς εκμετάλλευσης υποδομών φόρτισης Η/Ο (Φ.Ε.Υ.Φ.Η.Ο.)

εγγεγραμμένοι στο Μ.Υ.Φ.Α.Η, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4710/2020

Οι επιλέξιμοι για λήψη ενίσχυσης σταθμοί φόρτισης Η/Ο διακρίνονται σε δύο κατηγορίες, βάσει του χώρου εγκατάστασής τους, ως εξής:

Α. Στους δημοσίως προσβάσιμους σταθμούς φόρτισης Η/Ο σε χώρους αρμοδιότητας των δήμων που περιλαμβάνονται σε Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.)

Β. Στους δημοσίως προσβάσιμους σταθμούς φόρτισης Η/Ο εκτός Σ.Φ.Η.Ο. Η κατηγορία αυτή διαχωρίζεται σε δύο υποκατηγορίες:

  1. σε όσους βρίσκονται σε αυτοκινητοδρόμους ή γενικότερα επί των αξόνων του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και συγκεκριμένα σε δημοσίως προσβάσιμους χώρους στάσης ή στάθμευσης κατά μήκος της οδού, εντός λιμενικής ζώνης, εντός αερολιμένα, εντός σιδηροδρομικού σταθμού
  2. σε δημοσίως προσβάσιμους σταθμούς φόρτισης σε λοιπούς χώρους, ως εξής:
  • υφιστάμενα ή υπό αδειοδότηση «Πρατήρια Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας»
  • υφιστάμενοι ή υπό αδειοδότηση ή υπό παραχώρηση χώροι στάσης και στάθμευσης εντός ζώνης τουριστικών λιμένων
  • υφιστάμενοι ή υπό αδειοδότηση στεγασμένοι και υπαίθριοι σταθμοί οχημάτων
  • υφιστάμενα ή υπό αδειοδότηση συνεργεία συντήρησης και επισκευής οχημάτων και δημόσια ή ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ)
  • χώροι στάθμευσης δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων με δημόσια πρόσβαση
  • κατά μήκος των οδών, εντός λιμενικής ζώνης, εντός αερολιμένα, εντός σιδηροδρομικού σταθμού, εφόσον δεν περιλαμβάνεται στους χώρους της κατηγορίας Β.1.

Ενημερωθείτε καθημερινά για όλα όσα απασχολούν την καθημερινότητα της μικρομεσαίας επιχείρησης στο SMEs Daily. Κάντε click ΕΔΩ για να εγγραφείτε.

Related Articles

Jaguar: Αμιγώς ηλεκτρική από το 2025!

cars

Skoda Kamiq 1.0 TSi 116 PS. Η ολοκλήρωση της τριλογίας

cars

Volkswagen Group. Σημαντικό ρόλο θα παίξουν οι μπαταρίες

cars

Το ιδανικό αυτοκίνητο για το φεγγάρι είναι το νέο Nissan X-Trail

cars

Νέο Toyota Mirai. Η δεύτερη γενιά του υδρογονοκίνητού μοντέλου

cars

Το Mitsubishi Eclipse Cross facelift είναι προ των πυλών.

cars

Το δίλημμα του Μπάιντεν: «Ακλόνητη» υποστήριξη προς το Ισραήλ, αλλά και πάση θυσία αποφυγή μιας σύρραξης με το Ιράν

cars

Renault: O κόσμος ζητά “καυτά” ηλεκτρικά!

cars

Συνεχίζονται οι θεωρίες συνωμοσίας για την Κέιτ Μίντλετον: «Το βίντεο είναι προϊόν τεχνητής νοημοσύνης»

cars