CARSNEWS
F1 & RACES

F1-GP Κατάρ: Νέα σειρά εκκίνησης λόγω ποινής του Sergio Perez

Κατά τη διάρκεια του χθεσινού σπριντ στα πλαίσια του Grand Prix Κατάρ στη Formula 1, ο Sergio Perez ενεπλάκη σε ατύχημα με τους Esteban Ocon (Alpine) και Nico Hulkenberg (Haas). O Γάλλος οδηγός στρίμωξε το Hulkenberg προς τον Perez στη 2η στροφή, με αποτέλεσμα τα τρία μονοθέσια να συγκρουστούν. Οι αγωνοδίκες δεν τιμώρησαν τον Ocon, κρίνοντας ότι δεν είχε τρόπο να δει ότι ο Perez βρισκόταν εκεί.

Ωστόσο, η Red Bull του Perez υπέστη σημαντικές ζημιές οι οποίες δεν ήταν εφικτό να επιδιορθωθούν, οπότε οι μηχανικοί της ομάδας ξεκίνησαν τη συναρμολόγηση του εφεδρικού πλαισίου. Ωστόσο, προσάρτησαν σε αυτό περισσότερα εξαρτήματα από όσα επιτρέπουν οι κανονισμοί (εξαρτήματα εντός του monocoque) το Σάββατο, όπως είχε συμβεί και με τη Williams του Logan Sargeant στο GP Ιαπωνίας.

Η Red Bull άδραξε την ευκαιρία, αφού ο Perez θα ξεκινούσε τελευταίος και δεν είχε τίποτα να χάσει, να τοποθετήσει μία καινούργια μονάδα ισχύος (πέραν της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος) στο μονοθέσιό του, με 5ο φετινό V6, turbo, MGU-H, MGU-K και τρίτη μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου. Ο Perez θα εκκινούσε κανονικά από τη 13η θέση και όλοι οι οδηγοί που βρίσκονταν πίσω του θα κερδίσουν μία θέση.

Στρατηγική

Με την επιβολή ανώτατου ορίου 18 γύρων για κάθε σετ ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα, η στρατηγική αναμένεται να αποτελέσει κύριο μέλημα των ομάδων. Ιδίως αν υπάρξουν παρεμβάσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας ή εικονικό VSC. Επειδή οι γύροι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν θα προσμετρούν στο συνολικό όριο ζωής των ελαστικών, δεν είναι δεδομένο ότι οι οδηγοί θα αναγκαστούν να επισκεφθούν τα pits τρεις φορές κατά τη διάρκεια των 57 συνολικά προγραμματισμένων γύρων.

Η Pirelli έχει εκδώσει έναν πίνακα με το όριο γύρων που μπορούν να διανύσουν στον αγώνα τα μεταχειρισμένα ελαστικά που έχουν στη διάθεσή τους οι οδηγοί και αυτό δίνει στους αντιπάλους τους το πλεονέκτημα να γνωρίζουν πόσους γύρους μπορούν να καλύψουν με κάθε σετ. Αν το αυτοκίνητο ασφαλείας παραμείνει στην πίστα για περισσότερους από τρεις γύρους, οι οδηγοί που έχουν στη διάθεσή τους τρία καινούργια σετ ελαστικών, θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν μόνο δύο pit stop.

Με τη μαλακή γόμα να έχει δείξει στο σπριντ ότι δεν αντέχει 18 γύρους, οι περισσότεροι οδηγοί θα προσπαθήσουν να την αποφύγουν. Ωστόσο, μόνο τέσσερις οδηγοί (Alex Albon, Logan Sargeant, Yuki Tsunoda και Kevin Magnussen) έχουν αρκετά σετ ελαστικών (δύο σετ μέσης και δύο σετ σκληρής γόμας), για να διεξάγουν τον αγώνα με τρία pit stop χωρίς να χρησιμοποιήσουν τη μαλακή γόμα.

Όλοι οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους 4 σετ σκληρών και μέσων ελαστικών, αλλά κάποια από αυτά θα έχουν χρησιμοποιηθεί περισσότερο από όσο θα ήθελαν. Αυτό πιθανότατα θα αναγκάσει κάποιους να χρησιμοποιήσουν τα μαλακά ελαστικά. Πέντε ομάδες (Red Bull, Ferrari, Mercedes, Alpine και McLaren) έχουν μόνο δύο καινούργια σετ σκληρών και μέσων ελαστικών, μαζί με τους Valtteri Bottas (Alfa Romeo) και Fernando Alonso (Aston Martin).

Η FIA περιμένει από τις ομάδες να διαχειριστούν οι ίδιες την τήρηση του ορίου ζωής των ελαστικών και δεν θα υπάρξουν προειδοποιήσεις από τη διεύθυνση αγώνων για ελαστικά που πλησιάζουν το μέγιστο όριο γύρων.

Οι μηχανικοί της Ferrari εργάζονται πυρετωδώς στο μονοθέσιο του Carlos Sainz, για να προλάβουν να επιδιορθώσουν μία διαρροή καυσίμου που διέγνωσαν. δεν είναι ακόμα σίγουρο ότι ο Ισπανός θα καταφέρει να εκκινήσει το GP Κατάρ. #F1 pic.twitter.com/u9jXVctXby

— Fabrizio Lazakis (@FabrizioLazakis) October 8, 2023


Ο Tom McCullough, διευθυντής απόδοσης της Aston Martin, δήλωσε: «Νομίζω ότι για τους περισσότερους, το πιο σύντομο stint θα είναι στην αρχή. Θα σταματήσουν για να κάνουν undercut, και στη συνέχεια θα επιμηκύνουν τα stint όσο προχωράει ο αγώνας. Αυτή είναι η ταχύτερη στρατηγική από τα δεδομένα των ελαστικών».

«Αν θέλεις να κινηθείς διαφορετικά από άλλους οδηγούς ή αν θέλεις να δώσεις στον εαυτό σου μεγαλύτερο περιθώριο σε περίπτωση παρέμβασης αυτοκινήτου ασφαλείας στο τελευταίο stint, ή οτιδήποτε άλλο, μπορείς να το δημιουργήσεις αργότερα. Μπορεί να δούμε τέσσερα pit stop από κάποιους, ειδικά αν σπάσει μια εμπρός αεροτομή στον πρώτο γύρο και πρέπει να εισέλθεις στα pits και να χρησιμοποιήσεις ένα από τα σετ που είχαν επαρκές περιθώριο. Τότε αρχίζει να γίνεται λίγο πιο περίπλοκο».

Επίσης, κάθε ομάδα θα γνωρίζει ακριβώς πόσοι γύροι έχουν απομείνει στα σετ ελαστικών των αντιπάλων τους, καθώς μπορούν να δουν ποια σετ τοποθετούνται σε κάθε μονοθέσιο. Ο Tom McCullough εξηγεί: «Έχουμε όλες αυτές τις πληροφορίες. Παίρνουμε τις πληροφορίες της ταυτότητας του σετ από την Pirelli για καθένα που έχει τοποθετηθεί σε κάθε μονοθέσιο. Γνωρίζουμε κάθε γύρο, κάθε σετ που έχει τοποθετηθεί σε κάθε μονοθέσιο και το λογισμικό θα μας πει, όταν ξεκινήσουμε τον αγώνα, ποιο σετ έχει τοποθετηθεί και ποιες επιλογές έχουν απομείνει. Είναι μια πολύπλοκη μέρα, αλλά είναι και μια μέρα που πρέπει να κάνουμε σωστά τα βασικά πράγματα».

F1 - GP Καταρ 2023, Τελική σειρά εκκίνησης

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Related Articles

Τα επετειακά μετάλλια που παίρνουν οι νικητές των Grand Prix της F1

cars

Ο πραγματικός λόγος απόρριψης της Andretti Cadillac από την F1

cars

Σενάρια επιστροφής Σουμάχερ στο grid

cars

GP Μεξικού: Νίκη-χρυσάφι για τον Verstappen!

cars

Το ιδανικό ξεκίνημα του Charles Leclerc στη Ferrari

cars

RB F1 team to give Ricciardo new chassis in China

cars

Ferrari: Ο Vasseur στην θέση του Binotto!

cars

Πότε θα δούμε τη νέα Alfa Romeo F1;

cars

Leclerc: Η Mercedes σίγουρα θα παλέψει για τον τίτλο του χρόνου

cars