CARSNEWS
NEW MODELS

H ΒΜW αποκαλύπτει το «τιμόνι» του μέλλοντος

Στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον τα αυτοκίνητα δεν θα έχουν τη σημερινή τους μορφή. Δεν αναφερόμαστε μόνον στον σχεδιασμό των μεταλλικών τους επιφανειών και την αναπόφευκτη αλλαγή της αρχιτεκτονικής που επιβάλλει η υιοθέτηση ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης αλλά και στη… διαρρύθμιση του εσωτερικού η οποία δεν θα θυμίζει σε τίποτα εκείνη ενός παραδοσιακού τετράτροχου.

Αφετηρία για τις αλλαγές που θα επέλθουν στον θάλαμο επιβατών και στο cockpit των αυτοκινήτων του μέλλοντος θα αποτελέσει η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης, η οποία θα καταστήσει μάλλον περιττή την παρουσία των περισσότερων χειριστηρίων που συναντάμε στα σημερινά τετράτροχα.

Μεταξύ άλλων, λοιπόν, στο χρονοντούλαπο της ιστορίας θα βρεθεί και το παραδοσιακό τιμόνι. Η General Motors έχει ήδη πατεντάρει το αυτοκίνητο χωρίς το παραδοσιακό… βολάν, ενώ τον ίδιο δρόμο ακολουθεί και η BMW καταθέτοντας τη δικής της πρόθεση να αντικαταστήσει το τιμόνι των προτάσεών της με δύο πολυλειτουργικά joystick.

H εικόνα θυμίζει περισσότερο cockpit μαχητικού αεροσκάφους παρά αυτοκινήτου, δημιουργώντας εύλογα ερωτήματα για το πόσο κοντά είμαστε σε εκείνη την ημέρα, στην οποία ο χειριστής ενός αυτοκινήτου θα διαθέτει πρόσβαση στις απολύτως απαραίτητες λειτουργίες του καθώς όλες οι υπόλοιπες θα εκτελούνται με τη συμβολή ταχύτατων επεξεργαστών.

Κρίνοντας από τα σχέδια που κατέθεσαν οι Βαυαροί στην Υπηρεσία Κατοχύρωσης Ευρεσιτεχνιών, στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον πρόκειται να καταργήσουν από τις προτάσεις τους το παραδοσιακό τιμόνι, αντικαθιστώντας το από δύο «λαβές» οι οποίες θα συγκεντρώνουν πλήθος λειτουργιών.

Αυτό, βέβαια, με την προϋπόθεση ότι η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης θα πραγματοποιήσει τα απαραίτητα βήματα προόδου ώστε ο ρόλος του οδηγού να μετατραπεί σε επικουρικός.  

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Aγόρασε Ferrari των 44 εκατ. δολαρίων αλλά… ξέχασε το κιβώτιο

cars

Προς ματαίωση η επιστροφή του Ράλι Σαφάρι

cars

Με 827 ίππους και 1.100 Nm ροπής το δωδεκακύλινδρο τέρας της Pagani (Video)

cars

Πρώτη επαφή με το Lexus LBX

cars

Nissan Leaf: O ηγέτης της ηλεκτροκίνησης

cars

Οδηγούμε την ηλεκτροκίνητη Porsche Taycan που επιταχύνει τα 0-100 km/h σε 2,6 sec

cars

Hyundai Prophecy: Η προφητεία της Hyundai για το μέλλον

cars

Αudi e-Tron S: Ηλεκτρικά παντιλίκια (και όμως γίνεται…)

cars

Ένα Citroen C3 στο κρεβάτι του… Προκρούστη μόνο για την Κίνα

cars