CARSNEWS
F1 & RACES

Η Μαδρίτη ετοιμάζεται και θέλει αγώνα F1

Σύμφωνα με ισχυρισμούς του προέδρου της IFEMA, επίκειται συμφωνία με την ηγεσία του σπορ.

Πιο κοντά από ποτέ βρίσκεται η διοργάνωση ενός γκραν πρι της Formula 1 στη Μαδρίτη.

O Χοσέ Βιθέντε ντε λος Μόθος, πρόεδρος της εκτελεστικής επιτροπής του εκθεσιακού χώρου και του συνεδριακού κέντρου IFEMA που βρίσκεται στα βορειοανατολικά της ισπανικής πρωτεύουσας, είπε χθες ότι οι συζητήσεις με την ηγεσία του σπορ έχουν προχωρήσει.

Το IFEMA, που άνοιξε το 1991, έχει γίνει ένα σημαντικό κέντρο για συνέδρια και εκθέσεις, και υπάρχει αρκετός χώρος εκεί και τριγύρω, ώστε να δημιουργηθεί μια πίστα αγώνων, με τα υπάρχοντα κτήρια να χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες των αγώνων.

Δοκιμές της F1 με λασπωτήρες στο Σίλβερστοουν

Το εκθεσιακό κέντρο λειτουργεί από μια κοινοπραξία δημόσιων φορέων, αποτελούμενη από το δημοτικό συμβούλιο της Μαδρίτης (31%), την περιφερειακή διοίκηση της κοινότητας της Μαδρίτης (31%), το Εμπορικό Επιμελητήριο της Μαδρίτης (31%) και το Ίδρυμα Montemadrid (7%).

Από τον Μάρτιο φιλοξενεί την επίσημα εγκεκριμένη Έκθεση F1, η οποία ουσιαστικά βοήθησε την πόλη να διεκδικήσει με αξίωση έναν αγώνα.

«Ξέρω πότε θα το υπογράψουμε και πότε θα το κάνουμε», είπε ο ντε λος Μόθος στο Europa Press, για μια μελλοντική συμφωνία για αγώνα. Και πρόσθεσε: «Ακολουθήσαμε τη διαδικασία που μας υποδείχθηκε. Η Ισπανική Ομοσπονδία Αυτοκινήτου έχει ενημερωθεί από την πρώτη στιγμή, έχουμε υπογράψει την αποκλειστικότητα και τώρα προχωράμε με το συμβόλαιο».

Σημείωσε ότι η διοργάνωση θα αποφέρει 500 εκατομμύρια ευρώ για την περιοχή και ότι «δεν θα είναι αγώνας, αλλά εμπειρία – η καλύτερη στην Ευρώπη».

©f1exhibition.com

Η Μπαρτσελόνα βρίσκεται ήδη σε συμφωνία για τη διεξαγωγή του ισπανικού γκραν πρι μέχρι το 2026 και δεν είναι ακόμη σαφές τι θα γίνει στη συνέχεια.

Πάντως, μιλώντας πρόσφατα στο podcast Beyond the Grid της F1, ο διευθύνων σύμβουλος Στέφανο Ντομενικάλι υποβάθμισε τις προοπτικές ενός αγώνα στη Μαδρίτη, ενώ αναγνώρισε την άνθηση του αθλήματος στην Ισπανία.

«Είναι αλήθεια ότι η Μαδρίτη θέλει να φιλοξενήσει έναν αγώνα στο μέλλον», είπε. «Όμως, καμία απόφαση δεν έχει ληφθεί μέχρι στιγμής. Αυτό είναι ένα άλλο μεγάλο σημάδι της κατάστασης της υγείας της F1. Και αυτός είναι ο σωστός διαγωνισμός που δεν θα περιλαμβάνει καμία πολιτική συζήτηση, μόνο εμπορικές, τεχνικές και αθλητικές συζητήσεις που θα κάνουμε τους επόμενους δύο μήνες. Και για το καλύτερο της F1 θα πάρουμε τη σωστή απόφαση. Είμαι σίγουρος γι’ αυτό. Αλλά πρέπει να θυμόμαστε ότι έχουμε ακόμη χρόνια συμβόλαιο με την Βαρκελώνη και είμαστε πραγματικά πολύ, πολύ χαρούμενοι με τον τρόπο που η Βαρκελώνη χειρίζεται το μέλλον γιατί, φυσικά, αυτό τη βοήθησε να αντιδράσει, να πιέσει για τη βελτίωση που χρειάζεται σε όλα τα επίπεδα», είπε ο Ντομενικάλι.

«Κι όλα αυτά σε μια στιγμή όπου έχουμε τον Φερνάντο (Αλόνσο) να αποδίδει απίστευτα καλά, ενώ έχουμε και τον Κάρλος Σάινθ στη Ferrari. Και οι δύο έχουν πολλούς θαυμαστές. Επίσης, βλέπουμε ότι το ποσοστό της τηλεθέασης αυξάνεται απίστευτα καλά στην Ισπανία. Επομένως, η αγορά είναι πολύ, πολύ ισχυρή τώρα. Και άρα είναι υπέροχο που έχουμε αυτού του είδους τις ελπίδες για το μέλλον», συνέχισε ο διευθύνων σύμβουλος.

Σημειώνουμε ότι η Ισπανία φιλοξενούσε για λίγο δύο γεγονότα στη Βαρκελώνη και τη Βαλένθια, αλλά αυτό είναι απίθανο να συμβεί ξανά.

«Εκείνη την εποχή η επιχείρηση δεν ήταν τόσο μεγάλη. Και είχαμε ακόμη ένα ευρωπαϊκό-κεντρικό ημερολόγιο. Σήμερα έχουμε μια παγκόσμια προσέγγιση, με μεγαλύτερους και περισσότερους αγώνες. Αλλά νομίζω ότι στην Ευρώπη ακόμη θα μπορούσε να εφαρμοστεί η μέθοδος της εκ περιτροπής, αλλά όχι δύο αγώνες την ίδια χρονιά, στην ίδια χώρα», δήλωσε ο Ντομενικάλι.

Η περιοχή της Μαδρίτης φιλοξένησε στο παρελθόν τη F1 όταν το ισπανικό γκραν πρι διεξήχθη στη Χαράμα, στα ανατολικά της πόλης και όχι πολύ πιο μακριά από τη νέα έδρα.

Η πίστα διεξήγαγε για πρώτη φορά τον αγώνα το 1968, αρχικά εναλλάσσοντάς με το Μοντζουίκ Παρκ στη Βαρκελώνη, το οποίο συμπτωματικά όπως και ο προτεινόμενος νέος χώρος ήταν ένας χώρος δίπλα σε μια εκθεσιακή εγκατάσταση.

Το Μοντζουίκ έκλεισε μετά τον τραγικό αγώνα του 1975 (κομμάτια της αεροτομής του Στόμελεν σκότωσαν 4 θεατές) και η Χαράμα έγινε για λίγο η μόνιμη τοποθεσία του ισπανικού γκραν πρι μέχρι που πραγματοποίησε τον τελευταίο αγώνα F1 το 1981. Ο αγώνας αναβίωσε αργότερα στη Χερέθ το 1986 πριν μετακομίσει στο σημερινό του σπίτι το 1991, στο Μον Μελό της Βαρκελώνης.

Related Articles

Επίσημο: Χωρίς θεατές το βρετανικό Grand Prix!

cars

F1: Ο Χάμιλτον στην Ferrari

cars

Formula 1: Updated championship standings (with new rumored format)

cars

F1 GP Μπαχρέιν: Στην pole position o Verstappen!

cars

Πόσο επηρέασε τη Ferrari ο θάνατος του Marchionne;

cars

Ο Χάμιλτον ελπίζει να εμπνεύσει τα παιδιά όπως ο Σένα, με το νέο ντοκιμαντέρ για τη ζωή του

cars

Σαν Σήμερα: Η μέρα που «έφυγε» ο Φρανκ Ουίλιαμς

cars

Ενδιαφέρον από νέους κατασκευαστές για την F1!

cars

Grand Prix θα γίνει μόνο με τη συμμετοχή όλων των ομάδων

cars