Η Volvo ποντάρει σε δύο αξίες της καθώς είναι έτοιμη να παρουσιάσει την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του XC40 τον ερχόμενο Οκτώβριο. Η μία, είναι πρόσφατη και έχει αναδειχθεί ως πυλώνας για την βιώσιμη ανάπτυξη της σουηδικής εταιρίας – ο λόγος φυσικά, για την κινητικότητα “μηδενικών εκπομπών ρύπων”. Η άλλη, είναι πρακτικά συνώνυμο της Volvo αφού αντικειμενικά, το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κάποιος όταν αναφέρεται το όνομα της, είναι η ασφάλεια.
Σύμφωνα με την εταιρία, το ηλεκτρικό XC40 θα είναι “ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα που έχει κατασκευάσει ποτέ”. Όπως φαντάζεσαι, θα ακολουθήσει την τάση της αγοράς με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα και την μπαταρία στο πάτωμα του αυτοκινήτου ενώ θα συνεχίσει να βασίζεται στην CMA (Compact Modular Architecture) της μάρκας. Υπάρχουν όμως μερικές ουσιαστικές διαφορές. Το εμπρός μέρος του πλαισίου έχει ανασχεδιαστεί με δεδομένη την έλλειψη ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επιπλέον, η Volvo έχει εξελίξει μία ξεχωριστή δομή, έναν αλουμινένιο κλωβό αν προτιμάς, που περιβάλλει την μπαταρία και ενσωματώνεται στο chassis ενώ και το πίσω μέρος είναι ενισχυμένο με την ενσωμάτωση του ηλεκτρικού κινητήριου συνόλου στο σύνολο.
Το ηλεκτρικό XC40 θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα εφοδιάζεται με την πλατφόρμα αισθητήρων Advanced Driver Assistance System που έχει σχεδιαστεί ώστε να επεκτείνει τις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης του αυτοκινήτου στο μέλλον. Το μόνο που έχει αφήσει ως εκκρεμότητα η Volvo, είναι η ανακοίνωση των τεχνικών χαρακτηριστικών αν και μπορούμε να υποθέσουμε με σχετική ασφάλεια ότι αυτά δεν θα απέχουν πολύ από το Polestar 2 που επίσης βασίζεται στην CMA πλατφόρμα. Απλά δεν γνωρίζουμε αν το XC40 θα προσφέρει τα 408 άλογα και 660 Nm ροπής του “2”… Ας περιμένουμε μέχρι τις 16 Οκτωβρίου για να μάθουμε.