CARSNEWS
AUTONEWS

Η Volkswagen καταργεί το up! GTI

Δυστυχώς όλα τα καλά φτάνουν κάποια στιγμή σε ένα τέλος. Η ιστορία του λιλιπούτειου hot hatch της Volkswagen ξεκίνησε πριν από 5 χρόνια με την γερμανική εταιρία να παρουσιάζει το καυτό μοντέλο και να το παραλληλίζει με το πρώτο, το αυθεντικό Golf GTI, καταλήγει με τον επίλογο εντός του 2023. Η πραγματικότητα δεν απείχε πολύ από τα λεγόμενα της Volkswagen αφού το up! GTI με τον τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο 1000άρη βενζινοκινητήρα, πρόσφερε 115 ίππους και 200 Nm ροπής επιταχύνοντας το ελαφρύ αμάξωμα (δεν ζυγίζει πάνω από 1.070 κιλά) στα 100 km/h από στάση σε 8.8 δευτερόλεπτα. Με λίγα λόγια, στα 42 χρόνια που μεσολάβησαν ανάμεσα στα δύο μοντέλα, ο πνευματικός διάδοχος του Golf GTI πήρε 88 χιλιοστά σε ύψος και 13 χιλιοστά σε πλάτος, έχασε περίπου 10 εκατοστά στο μήκος, πάχυνε κατά 250 κιλά λόγω των αυστηρότερων κανονισμών ασφάλειας και τον εξοπλισμό άνεσης και κέρδισε 5 άλογα και 60 Nm ροπής. Πιο σημαντικά από μερικά νούμερα όμως, το up! GTI έμεινε πιστό στον χαρακτήρα του αυθεντικού Golf GTI και εκεί βασίστηκε για να διεκδικήσει το δικό του μερίδιο σε μία αγορά που διαρκώς συρρικνώνεται.

Η παραγωγή του Volkswagen up! GTI δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, με την γερμανική μάρκα να καλύπτει ακόμα υπάρχουσες παραγγελίες αλλά το μοντέλο έχει αφαιρεθεί από τους διαδικτυακούς διαμορφωτές της εταιρίας και τα βιβλία παραγγελιών έχουν κλείσει. Όποιος επιθυμεί να αποκτήσει τον μικρό αθλητή της Volkswagen θα πρέπει να αναζητήσει κάποιο αυτοκίνητο που να υπάρχει σε στοκ. Όσο για το μέλλον; Το up! θα αντικατασταθεί στο προσεχές μέλλον από ένα νέο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο για το οποίο δεν γνωρίζουμε ακόμα αν η εταιρία σκοπεύει να μεταμορφώσει σε “τερατάκι τσέπης” με κάποια GTX έκδοση όπως έχει κάνει ήδη με τα ID.4 και ID.5 και θα κάνει με το ID.3. Η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης προσφέρεται για τέτοιου είδους πειράματα και συνήθως οι αρχιτεκτονικές του VW Group έχουν υψηλό βαθμό ευελιξίας και προσαρμοστικότητας αλλά δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν υπάρχει η αγορά που θα εξασφαλίσει την βιωσιμότητα ενός τέτοιου εγχειρήματος. Όπως και να έχει, αποχαιρετούμε με θλίψη το up! GTI και ελπίζουμε να αποκτήσει και αυτό, έστω και έμμεσα, αντικαταστάτη.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Το Escort Mk2 περνά ξανά στην παραγωγή… αλλά όχι από την Ford.

cars

Lamborghini Urus: Έφτασε ήδη το πρώτο ορόσημο των 15.000 αυτοκινήτων!

cars

Κινούμαι Ηλεκτρικά: Ποιοι είναι οι δικαιούχοι της επιδότησης – Πώς θα κάνετε αίτηση

cars

Porsche Vision 357 – Φόρος τιμής στην πρώτη!

cars

Η Lotus Emira μας δείχνει τον εσωτερικό της κόσμο.

cars

Gemballa Marsien. Φόρος τιμής 750 ίππων στην Porsche 959.

cars

Hyundai Kona Electric. Έχει επιχειρήματα

cars

Η VW δέχθηκε πρόταση €7.5 δις για την Lamborghini.

cars

Dayton G155. Νέα πρόταση

cars