CARSNEWS
NEW MODELS

Αφιέρωμα: 14 χρόνια από τον δραματικό πρώτο τίτλο του Lewis Hamilton

Τα δραματικά φινάλε στην ιστορία της Formula 1 δεν είναι συχνά, αλλά μένουν στη μνήμη, και γράφονται με χρυσά γράμματα στις σελίδες των τόμων που εξιστορούν το σπορ.

Ένα τέτοιο έλαβε χώρα σαν σήμερα, 2 Νοεμβρίου, πριν 14 χρόνια. Ήταν η κατάληξη του πρωταθλήματος του 2008, που είδε τους Lewis Hamilton και Felipe Massa, ή αλλιώς τη McLaren και τη Ferrari, να μάχονται για τον τίτλο μέχρι και τον τελευταίο γύρο – ή μάλλον, για να ακριβολογούμε, μέχρι και τα τελευταία δευτερόλεπτα του τελευταίου γύρου της σεζόν.

Μέσα στη διάρκεια της χρονιάς, ξεχώρισαν ορισμένοι αγώνες ως οι πιο επιδραστικοί στην έκβασή της: ο Καναδάς, το Βέλγιο, η Σιγκαπούρη, και φυσικά ο μεγάλος τελικός στη Βραζιλία.

Στον έβδομο αγώνα της σεζόν, το Grand Prix του Καναδά, όλα έδειχναν ότι ο Lewis Hamilton θα ανέβαινε για ακόμα μία φορά στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Μία εύκολη πρωτιά στις κατατακτήριες σήμαινε ότι ο Hamilton θα ξεκινούσε τον αγώνα μπροστά από τον Robert Kubica και τον Kimi Raikkonen. Ο Felipe Massa δεν κατάφερε να αναρριχηθεί πάνω από την 6η θέση, απ’ όπου και ξεκίνησε τον αγώνα.

Στην εκκίνηση, ο Hamilton κατάφερε να ξεφύγει του Kubica, δημιουργώντας ένα κενό 5 δευτερολέπτων, κρατώντας το προβάδισμα μέχρι τον 16ο γύρο, όταν και ανετράπησαν όλα. Το μονοθέσιο του Adrian Sutil υπέστη βλάβη στο κιβώτιο ταχυτήτων, με αποτέλεσμα ο Γερμανός να «παρκάρει» τη Force India του στην άκρη της πίστας μετά την 3η στροφή. Ξαφνικά, το μονοθέσιο τυλίχτηκε στις φλόγες, με τους κριτές να καλούν για αυτοκίνητο ασφαλείας.

Αυτό έφερε χάος μέσα στο pit lane, καθώς οι περισσότεροι οδηγοί εκμεταλλεύτηκαν την περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας για να κάνουν την πρώτη τους αλλαγή ελαστικών. Μετά την ολοκλήρωση των pit stops τους, Raikkonen και Kubica χρειάστηκε να σταματήσουν στην έξοδο των pits λόγω του φαναριού που δεν είχε γίνει ακόμα πράσινο. Ο Hamilton, μην έχοντας δει το κόκκινο φανάρι, προσέκρουσε με τη McLaren του στο πίσω μέρος της σταθμευμένης Ferrari του Raikkonen, βάζοντας τέλος στον αγώνα του.

Το ίδιο επέτρεψε στον Kubica να τερματίσει πρώτος, κατακτώντας την πρώτη και μοναδική του νίκη, καθώς και να περάσει στην πρωτοπορία της κατάταξης. Ο αντίπαλος του Hamilton στο πρωτάθλημα, Massa, τερμάτισε 5ος, ισοφαρίζοντας τον Hamilton στη βαθμολογία.

Στις κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix του Βελγίου, Hamilton και Massa πάλεψαν για την pole position, με τον Βρετανό να ολοκληρώνει τον γύρο του και να τερματίζει 0.340 δλ μπροστά από τον Βραζιλιάνο.

Ο αγώνας ξεκίνησε υπό καταρρακτώδη βροχή, και ο Hamilton κατάφερε να κρατήσει την πρωτοπορία, με τον Massa να μην μπορεί να αντισταθεί στην πίεση teammate του, Kimi Raikkonen, ο οποίος πέρασε δεύτερος. Οι δύο πρωτοπόροι του αγώνα εισήλθαν στο pit lane για την πρώτη αλλαγή τους στον 11ο γύρο, με τον Raikkonen να περνά μπροστά. Στον 25ο γύρο, Raikkonen και Hamilton ξανασταμάτησαν για τη δεύτερη αλλαγή τους, με τον Βρετανό να μειώνει τη διαφορά του από τον Φινλανδό της Ferrari.

16 γύρους αργότερα, ο Hamilton έκανε την πρώτη του προσπάθεια να προσπεράσει τον Raikkonen, «κόβοντας» το chicane στην Bus Stop. Το προσπέρασμα θα θεωρούνταν αντικανονικό, οπότε ο Hamilton έδωσε πίσω τη θέση στον Raikkonen, και ξαναπροσπάθησε λίγο μετά, στη La Source, όπου και ανέκτησε την πρωτοπορία.

Οι κριτές έθεσαν τον Hamilton υπό διερεύνηση, την ίδια ώρα που οι δύο οδηγοί συνέχισαν να παλεύουν για τη νίκη. Τρεις γύρους πριν το τέλος του αγώνα, ο Raikkonen είχε τετακέ, καταλήγωντας στις μπαριέρες της Blanchimont, «δωρίζοντας» έτσι τη θέση του στον Hamilton. Λίγες ώρες μετά τη λήξη του αγώνα, ο Βρετανός της McLaren πήρε ποινή 25 δευτερολέπτων για το αντικανονικό προσπέρασμα στην Bus Stop, πέφτοντας στην τρίτη θέση.

Στη Σιγκαπούρη, δόθηκε ένα ισχυρό πλήγμα στις προσπάθειες του Massa να στεφθεί πρωταθλητής. Ο Βραζιλιάνος εκκίνησε από την pole position στον πρώτο νυχτερινό αγώνα της F1, με τον αντίπαλό του δίπλα του στην πρώτη σειρά της εκκίνησης.

Με το (διαβόητο και γνωστό για το σκάνδαλο Crashgate) ατύχημα του Nelson Piquet Jr, βγήκε και το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα, δίνοντας στην ευκαιρία σε όλους όσοι δεν είχαν κάνει pit stop, μαζί και στον Massa που ηγείτο με άνεση του αγώνα, να μπουν για ανεφοδιασμό και νέα ελαστικά.

Στον ανεφοδιασμό, όμως, η αντλία κόλλησε στο μονοθέσιο και έτσι ο Βραζιλιάνος έμεινε εκτός αγώνα χάρη σε μία εξαιρετικά άτυχη συγκυρία, την ώρα που ο Hamilton έπαιρνε τους βαθμούς της 3ης θέσης.

Κάπως έτσι, όλα κρίθηκαν στον μεγάλο τελικό του Interlagos.

Εκεί, ο Hamilton είχε το βαθμολογικό προβάδισμα έναντι του Massa, αν κι εκείνος είχε το πλεονέκτημα να αγωνίζεται στην πατρίδα του, ενώπιον εκατοντάδων χιλιάδων συμπατριωτών του που περίμεναν την στέψη του επόμενου Βραζιλιάνου πρωταθλητή μετά τον Ayrton Senna.

Πράγματι, ο οδηγός της Ferrari έκανε αυτό που έπρεπε, κερδίζοντας τον αγώνα υπό καταρρακτώδη βροχή και συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες. Οι καρδιές στο Σάο Πάολο, όμως, θα έσπαγαν οχτώ δευτερόλεπτα μετά, όταν ο Hamilton θα προσπερνούσε τον Timo Glock, που ήταν στην πίστα ακόμα με ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα, και θα έπαιρνε την 5η θέση, που βαθμολογικά του εξασφάλισε το πρώτο πρωτάθλημα της καριέρας του.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Οι βασικές Ferrari δεν πρόκειται να γίνουν υβριδικές

cars

Το καυτό Toyota GR Yaris των 261 ίππων από 298 ευρώ/μήνα (video)

cars

Oι βιομηχανίες ξεκινούν δειλά την επαναλειτουργία των εργοστασίων

cars

MIT: Τα απρόοπτα της αυτόνομης οδήγησης σε κακοκαιρία

cars

Το Apex AP-0 είναι σούπερ σε όλα του (video)

cars

Συμβατικοί κινητήρες: Σκοτώνουν τα… άλογα όταν “γεράσουν”;

cars

Η ΒMW γίνεται η ίδια βελτιωτής της σειράς 8

cars

GP Αυστραλίας: Πόσο μεγάλη ήταν η «ζημιά» που υπέστη η Μελβούρνη;

cars

Αποκάλυψη: Αυτό είναι το νέο SEAT Leon

cars