CARSNEWS
MARKET

Ηλεκτρικό vs ντίζελ: Ποιο «καίει» περισσότερο τελικά;

Από την ώρα που οι νομοθεσίες έχρισαν τα ηλεκτρικά ως αντικαταστάτες των ντίζελ, η κόντρα μεταξύ των υποστηρικτών κάθε τεχνοτροπίας βαίνει άσβεστη. Οι μεν προτάσσουν την περιβαλλοντική σωτηρία και την έλλειψη θορύβου, οι δε την αυτονομία και την ευκολία συντήρησης. Ειδικά αυτό το ζήτημα, της αυτονομίας, είναι σαν να χτυπάει νεύρο στα ηλεκτρικά και φλέβα στα ντίζελ.

Οι πετρελαιοκινητήρες εδώ και δεκαετίες έχουν ως μεγαλύτερο ατού τη χαμηλότερη κατανάλωση συγκριτικά με τη βενζίνη, που οδηγεί σε πολύ περισσότερα χιλιόμετρα με ένα γέμισμα. Οι ηλεκτροκινητήρες από τη μεριά τους, εδώ ακριβώς είναι που χωλαίνουν. Κι όχι μόνο επειδή περιορίζονται στο εύρος των αποστάσεων μεταξύ των φορτίσεων, αλλά και στο γεγονός πως ο χρόνος αυτών (των φορτίσεων) τα καθιστά ταλαιπωρία σε σχέση με τον παραδοσιακό ανεφοδιασμό του βενζινάδικου. Αμφότερα καταναλώνουν περισσότερο το χειμώνα, με τα EVs και εδώ να φημίζονται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Πόσο επηρεάζονται πραγματικά, αριθμητικά χειροπιαστά, όμως;

Το τμήμα εφαρμοσμένων επιστημών του πανεπιστημίου Βίσμαρ διεξήγαγε ένα ενδελεχές πείραμα, οδηγώντας για 1 χρόνο ένα VW Golf TDI κι ένα ID.3. Τα αποτελέσματα; Η μέση κατανάλωση του ID.3 σε αυτούς τους 12 μήνες, διαμορφώθηκε στο πολύ καλό 14,4 kWh/100 χλμ. Στο καλοκαιρινό σκέλος Ιουνίου-Αυγούστου μειώθηκε ελαφρά, στα 13,3 kWh/100 χλμ. Εδώ βέβαια να υπενθυμίσουμε πως μιλάμε για Γερμανία, όπερ δεν χρειάζεται να λειτουργεί ο κλιματισμός. Στο χειμώνα όμως, το διάστημα Δεκεμβρίου-Φλεβάρη, η μέση κατανάλωση σκαρφάλωσε στα 17,0 kWh/100 χλμ. Αύξηση 28% σε σχέση με το καλοκαίρι, που επέφερε δραστική μείωση και στην αυτονομία. Από τα 400 χλμ. του καλοκαιριού, το χειμώνα δεν κατάφερε να ξεπεράσει τα 317 χλμ.

Ο οδηγός του Golf TDI, αντίθετα, δεν έχει τέτοιες έγνοιες. Η κατανάλωση του πετρελαιοκινητήρα δεν συγκρίνεται σε σχέση με το ηλεκτρικό μοτέρ του ID.3, καθώς τα 5,58 λίτρα/100 χλμ. για το καλοκαίρι αντιστοιχούν σε 49,7 kWh/100 χλμ. Σύγκριση, ωστόσο, δεν τίθεται ούτε στην απόκλιση, καθώς το χειμώνα ανέβηκε ελάχιστα: 5,86 λίτρα/100 χλμ., ήτοι 52,2 kWh/100 χλμ. Κατά συνέπεια, η αυτονομία επηρεάζεται ελάχιστα μεταξύ καλοκαιριού και χειμώνα, παραμένοντας σε επίπεδα που το ID.3 (κι οποιοδήποτε ηλεκτρικό, για να ακριβολογούμε) μπορεί μόνο να φανταστεί: 1.084 χλμ. το καλοκαίρι, 1.026 χλμ. το χειμώνα, πάντα με το ρεζερβουάρ των 52 λίτρων στο φουλ.

Όπως αναφέρει ο επικεφαλής καθηγητής των δοκιμών, Ansgar Wego, έχουμε δυο ξεκάθαρους νικητές. Στο μέτωπο της απόδοσης και της ενεργειακής κατανάλωσης, ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος είναι τα ηλεκτρικά. Στο συγκεκριμένο πείραμα, το Golf TDI κατανάλωσε περίπου 3,5 φορές παραπάνω ενέργεια σε σύγκριση με το ID.3. Στον τομέα της αυτονομίας και της σταθερότητας στην απόδοση, όμως, εξίσου κυριαρχική είναι η εικόνα των πετρελαιοκινητήρων.

Related Articles

Αυτοκίνητο της Tesla τυλίγεται μυστηριωδώς στις φλόγες

cars

Εντυπωσιακή άνοδος στις πωλήσεις της Audi το 2019

cars

Προκρίθηκε στους «7» του COTY το Kia Niro

cars

Το Fiat Professional Ducato έρχεται στην ελληνική αγορά

cars

Πιο «πειθαρχημένοι» οι Έλληνες οδηγοί από τους άλλους Ευρωπαίους στα ταξίδια

cars

Νέο Nissan Juke: Μοντέρνο compact crossover

cars

Ελληνάρας οδηγούσε επί 20 χρόνια χωρίς δίπλωμα!

cars

Οι δοκιμές που χαρίζουν αξιοπιστία στο Nissan Ariya

cars

Τα νέα φώτα της Porsche φωτίζουν στα 600 μέτρα!

cars