CARSNEWS
F1 & RACES

Η ανανέωση του Αλόνσο έφερε τα πάνω κάτω στη μεταγραφική περίοδο της F1

Ο Ισπανός θα παραμείνει στη Formula 1 με την Aston Martin, κάτι που φέρνει νέα δεδομένα στη φετινή «Silly Season», επηρεάζοντας τις κινήσεις πολλών ομάδων και οδηγών.

  • Ο «καυτός» Σάινθ
  • H Mercedes που δεν ξέρει τι θέλει
  • Ο παράγοντας Φερστάπεν

Λίγα 24ωρα μετά το τέλος του Grand Prix Ιαπωνίας, η Aston Martin ανακοίνωσε την παραμονή του Φερνάντο Αλόνσο για τα επόμενα χρόνια. Ο Ισπανός υπέγραψε νέο πολυετές συμβόλαιο, το οποίο σύμφωνα με τον ίδιο είναι το μεγαλύτερο της καριέρας του σε διάρκεια. Η κίνηση αυτή προκάλεσε έκπληξη, καθώς βρισκόμαστε αρκετά νωρίς στη σεζόν και ο Αλόνσο μέχρι και τον αγώνα της Ιαπωνίας δήλωνε πως χρειάζεται χρόνο για να αποφασίσει για το μέλλον του. Το παραπάνω αποδεικνύει πως στο παρασκήνιο οι ομάδες προσπαθούν να προλάβουν η μία την άλλη στο μεταγραφικό παζάρι.

Here to stay. 🤫

Let’s take a look at some of your incredible reactions to @alo_oficial’s new multi-year deal with us. ⬇️

Keep the reactions, artwork and edits coming using #IAM for the chance to be featured! pic.twitter.com/YrVaABcmue

— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) April 11, 2024

Τι αλλάζει όμως στη φετινή «Silly Season» η ανανέωση του Αλόνσο με την Aston Martin; Ας δούμε αναλυτικά όλα τα δεδομένα.

Ο «καυτός» Σάινθ

Το μεγαλύτερο όνομα της φετινής «Silly Season» είναι αναμφίβολα ο Κάρλος Σάινθ. Ο οδηγός της Scuderia Ferrari έχασε τη θέση του στην ιταλική ομάδα από τον Λιούις Χάμιλτον για το 2025 και πλέον ψάχνει τον επόμενο σταθμό της καριέρας του.

Αυτό αποδεικνύεται αρκετά περίπλοκο, παρά το γεγονός πως βρίσκεται σε άριστη αγωνιστική κατάσταση και οδηγεί καλύτερα από ποτέ. Από την περασμένη χρονιά έχει συνδεθεί με την Audi (θα εισέλθει στην F1 το 2026), όμως κάτι τέτοιο δεν σημαίνει απαραίτητα πως θα οδηγήσει σε επιτυχίες. Η Sauber, που θα μετονομαστεί σε Audi, βρίσκεται σε μία περίοδο ανασύνταξης, καθώς απαιτούνται μεγάλες αλλαγές στο εργοστάσιο του Χίνβιλ της Ελβετίας.

Κάρλος Σάινθ
Φωτογραφία: Scuderia Ferrari Press Office

Το 2025 δύσκολα θα «ξεκολλήσει» από τις τελευταίες θέσεις του grid και στην καλύτερη των περιπτώσεων ο Σάινθ θα μάχεται για μερικούς βαθμούς σε κάθε αγώνα. Το 2026, όταν η ομάδα θα ονομάζεται Audi, δεν είναι δεδομένο πως θα πρωταγωνιστεί με το… καλημέρα στη Formula 1. Ενδέχεται να περάσουν μέχρι και τρία χρόνια ώστε η γερμανική φίρμα να είναι ανταγωνιστική και να διεκδικεί με αξιώσεις τις κορυφαίες θέσεις της κατάταξης.

You don’t want to miss this #SFFullAccess 😍

Watch now for the full weekend wrap-up from an awesome #AusGP 😎

— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 29, 2024

Ο Σάινθ είναι 29 ετών και τον Σεπτέμβριο θα γίνει 30. Το μεγάλο ερώτημα είναι αν έχει την πολυτέλεια και την υπομονή να βρίσκεται στο μέσον του grid για τα επόμενα τέσσερα χρόνια (τουλάχιστον) για να επιστρέψει ενδεχομένως στο σημείο που βρίσκεται τώρα. Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως η απόφαση που έχει να πάρει μπορεί να καθορίσει την υπόλοιπη καριέρα του στη Formula 1.

H Mercedes που δεν ξέρει τι θέλει

Στο γερμανικό «στρατόπεδο» φαίνεται πως δεν έχουν συνέλθει από το σοκ της αποχώρησης του Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός, που πέτυχε τόσα πολλά με τα μονοθέσια του Μπράκλεϊ, αναζητάει μία νέα περιπέτεια και όπως είναι λογικό τον 8ο τίτλο της καριέρας του.

Η Mercedes διανύει την τρίτη συνεχόμενη μίζερη σεζόν της και δεν θυμίζει την ομάδα που γνωρίζαμε πριν από μερικά χρόνια. Δεν μπορεί να προσφέρει στον Χάμιλτον το μονοθέσιο για να πάρει ακόμη ένα πρωτάθλημα και στο τέλος της χρονιάς θα τον δει να αποχωρεί για τη Ferrari.

Λιούις Χάμιλτον
Mercedes-AMG F1 media

Ποιος θα πάρει τη θέση του 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή; Μία θέση στη Mercedes είναι άκρως ελκυστική για οποιονδήποτε οδηγό του grid, εκτός αν λέγεσαι Μαξ Φερστάπεν ή Σαρλ Λεκλέρ. Μέχρι τώρα πιστεύαμε ότι ο Αλόνσο ήταν ένας δυνατός υποψήφιος για τη θέση, αλλά πλέον ξέρουμε ότι δεν θα πάει αυτός στο Μράκλεϊ. Δεν πρόκειται όμως για μία εύκολη απόφαση και αυτό δημιουργεί έντονο πονοκέφαλο στον Τότο Βολφ.

Η… εύκολη λύση είναι ο οδηγός που έχει εντυπωσιάσει μέχρι τώρα, Κάρλος Σάινθ. Είναι γρήγορος, είναι σταθερός, έχει μεγάλη εμπειρία και το πιο σημαντικό: γνωρίζει πώς λειτουργεί μια κορυφαία ομάδα του grid. Αναμφίβολα πρόκειται για έναν οδηγό που μπορεί να προσφέρει στη Mercedes κι ας μην έχει το ταλέντο ή τον εμπορικό αντίκτυπο του Χάμιλτον.

Θέλει όμως έναν οδηγό η Mercedes που θα απαιτήσει συμβόλαιο μακράς διάρκειας; Στην Ακαδημία της βρίσκεται ο Κίμι Αντονέλι, ο οποίος αγωνίζεται στη Formula 2 με την PREMA. O 17χρονος Ιταλός έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα της ιστορίας και το «Next Big Thing» της Formula 1.

Κίμι Αντονέλι
Φωτογραφία: Prema

Το επόμενο χρονικό διάστημα είναι προγραμματισμένο να ακολουθήσει ιδιωτικό πρόγραμμα δοκιμών με μονοθέσια της Mercedes του 2021 και του 2022. Αργά ή γρήγορα ο Αντονέλι θα αγωνιστεί στη Formula 1 και αυτό είναι πιθανό να συμβεί από φέτος. Εφόσον δείξει θετικά δείγματα γραφής δεν αποκλείεται να τον δούμε στο Grand Prix Ιταλίας (30/8-1/9) με την ομάδα της Williams.

Ορισμένες αξιόπιστες λύσεις που θα μπορούσαν να αποτελέσουν μεσοπρόθεσμες λύσεις για τη Mercedes μέχρι ο Αντονέλι να είναι στο επίπεδο που επιθυμούν είναι οι Έστεμπαν Οκόν και Νίκο Χούλκενμπεργκ. Δεν είναι κορυφαίοι οδηγοί, όμως σε μία περίοδο που η Mercedes χτίζει μομέντουμ για να επιστρέψει στην κορυφή οι δύο αυτοί οδηγοί είναι αρκετά αξιόπιστες λύσεις.

Εναλλακτικά, μπορεί να στηριχθεί στον νεαρό Αντονέλι από το 2025 σε μία κίνηση ανάλογη της McLaren με τον Λιούις Χάμιλτον το 2007. Η ιστορία έχει αποδείξει πως η ηλικία δεν έχει μεγάλη σημασία όταν πρόκειται για έναν οδηγό με λαμπρό μέλλον.

Ο παράγοντας Φερστάπεν

Όταν η «Υπόθεση Χόρνερ» ήταν στην κορυφή της επικαιρότητας και η μία εξέλιξη ακολουθούσε την άλλη, το σενάριο αποχώρησης του Μαξ Φερστάπεν από τη Red Bull Racing ήταν υπαρκτό. Το μέλλον του συνδέεται άμεσα με τον σύμβουλο της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, και έχει παραδεχθεί πως αν φύγει ο Αυστριακός τότε θα φύγει κι αυτός.

Τα πράγματα έχουν ηρεμήσει αρκετά στο «στρατόπεδο» της Red Bull Racing, ωστόσο δεν έχει οριστικοποιηθεί η παραμονή του Ολλανδού στους «ταύρους». Πολλά αναμένεται να ξεκαθαριστούν το επόμενο χρονικό διάστημα και δεν αποκλείεται μία πιθανή αποχώρηση κορυφαίου στελέχους, όπως ο Άντριαν Νιούι, να δημιουργήσει ένα ντόμινο εξελίξεων.

スーパーマックス! 🏆🇯🇵#F1 || #JapaneseGP pic.twitter.com/FKlx5YJO8s

— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 7, 2024

Ο Φερστάπεν γνωρίζει πως βρίσκεται στο κορυφαίο μονοθέσιο του grid και όλη η ομάδα κάνει τα αδύνατα δυνατά ώστε να έχει ό,τι χρειάζεται ανά πάσα στιγμή. Πιθανότατα θα είναι σε αυτή τη θέση και το 2025 και φαντάζει δύσκολο να αφήσει ένα πανίσχυρο μονοθέσιο για κάποιο το οποίο δεν θα μπορεί να διεκδικήσει πρωτάθλημα. Αν όμως δει πως υπάρχει σταδιακή απίσχναση της Red Bull Racing με αποχωρήσεις σημαντικών προσώπων, τότε θα κοιτάξει αλλού το μέλλον του. Μόνο στην υποψία πως ο Φερστάπεν είναι στην αγορά, οποιαδήποτε ομάδα θα έκανε τα αδύνατα δυνατά για να τον αποκτήσει.

No one had a better view of the Suzuka podium than this @FerrariTrento bottle! 🍾👀#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/5NQcLMtojH

— Formula 1 (@F1) April 7, 2024

Οι επόμενες εβδομάδες θα είναι κρίσιμες για τη φετινή μετεγγραφική περίοδο της Formula 1 και μένει να δούμε ποιος θα προλάβει ποιον. Το μόνο σίγουρο είναι πως τα εξωαγωνιστικά δρώμενα συνεχίζουν να πρωταγωνιστούν.

Φωτογραφίες: Getty Images/Redbullcontentpool.com

Related Articles

Έκανες εμβόλιο; Μπορείς να πας στο Grand Prix!

cars

Asap Rocky: Είναι ο νέος Creative Director για τις Puma x Formula1 συλλογές

cars

Σκέφτεται να επιστρέψει στην F1 o Alonso

cars

Η Red Bull έβλεπε με έκπληξη τους άλλους να μένουν πίσω

cars

Wolff has new “mindset” over Mercedes F1 recovery

cars

Στη Formula Eurocup 3 o Μαρκογιάννης! | Ρεπορτάζ και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, την Πολιτική

cars

Ο Hamilton διάλεξε τον καλύτερο αγώνα του στην F1

cars

F1: Αυτός είναι ο νέος χορηγός ονομασίας της Ferrari

Bury

Ηλεκτρικά «διαλύουν» μονοθέσιο F1 (+video)

cars