CARSNEWS
AUTONEWS

800 Νίκες Honda. Μεγάλο ρεκόρ αλλά δεν είναι το μόνο!!

Βεβαίως είναι ένα μεγάλο ρεκόρ, όπως και κάθε ρεκόρ στον χώρο των «δικών μας» αγώνων αυτοκινήτου και ειδικά μοτοσυκλέτας όπου εκεί «ξεχωρίζουν τα παιδιά από τους άντρες» και είναι δύσκολο ακόμη και να πάρεις την νίκη, πόσο μάλλον να σπάσεις ρεκόρ, συμπληρώνοντας 800 νίκες σε παγκόσμια πρωταθλήματα μοτοσυκλέτας, κάτι που καμία άλλη εταιρία δεν πλησίασε και αυτό μεγαλώνει ακόμη περισσότερο την αξία του επιτεύγματος της …εταιρίας με το φτερό. Να μου επιτρέψετε όμως να θυμίσω και ένα άλλο ρεκόρ που είναι μεγαλύτερο, μεγαλοπρεπέστερο και το σπουδαιότερο, κανείς δεν τόλμησε να το επιχειρήσει από εκείνο το μακρινό 1985 και επιτρέψτε μου την πρόβλεψη ότι ούτε πρόκειται να το επαναλάβει κάποιος, ειδικά τώρα.  Τι έγινε τότε;. Ο Fast Freddie ή Φρέντι Σπένσερ αν προτιμάτε, με την (τις για την ακρίβεια) Honda του πήρε μέρος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα στα 250 και 500 κυβικά συγχρόνως και πήρε τον παγκόσμιο τίτλο και στις δύο κατηγορίες.

Ήμουν και εγώ εκεί

Δεν μπορώ να αντισταθώ στον πειρασμό και βγαίνω λίγο από το θέμα για να σας περιγράψω μία από τις ευλογημένεςς ημέρες της δημοσιογραφικής μου πορείας. Είναι Σεπτέμβρης του 1983 και το παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας (όπως λέγονταν τότε το σημερινό απρόσωπο motogp) είχε 13 αγώνες. Τεράστιοι οδηγοί όλοι με Μάμολα, Ουντσίνι, Λουκινέλι, Λόουζον, Μπάρι Σιν αλλά πρωταγωνιστές ήταν ο Σπένσερ σε ηλικία μ’ολις 23 ετών αλλά με στόφα μεγάλου αναβάτη και ο Ρόμπερτς που έρχονταν ήδη με τρείς παγκόσμιους τίτλους και μάλιστα συνεχόμενους 1978-1980! Στους 12 αγώνες που προηγήθηκαν μοίρασαν ακριβώς τις νίκες, από έξη ο καθένας και έφθασαν στην Ίμολα στις 4 Σεπτεμβρίου για να λύσουν τις διαφορές τους. Για τον παγκόσμιο τίτλο ο Ρόμπερτς ήθελε μόνο νίκη αλλά συγχρόνως ο Σπένσερ να τερματίσει κάτω από δεύτερος.

Τι αγώνας ήταν αυτός. Από τον τρίτο γύρο οι δυό τους άφησαν πολύ πίσω τους υπόλοιπους και ξεκίνησε το παιχνίδι γάτας-ποντικού, με την πρώτη θέση να αλλάζει πολλές φορές μέσα σε έναν γύρο και θυμάμαι τον Ιάπωνα της Honda που στην μέση του αγώνα δεν άντεξε άλλο και έφυγε τρέχοντας!. Τελικά νικητής ήταν ο Ρόμπερτς με μ.ω.τ. 160 χιλιόμετρα την εποχή εκείνη και πίσω του ο Σπένσερ με διαφορά ενός δευτερολέπτου. Παρόλα αυτά όμως το υπεράνθρωπο έγινε δύο χρόνια αργότερα όταν ο Σπένσερ πήρε δύο παγκόσμιους τίτλους την ίδια χρονιά, κάτι που όπως ήδη έγραψα δεν τόλμησε κανείς να επαναλάβει αλλά και ο ίδιος είχε τότε δηλώσει «ήταν τρέλα που δεν επαναλαμβάνεται».

Επιστροφή στις 800…

Ας επιστρέψουμε όμως στο μεγάλο κατόρθωμα των 800 νικών, γιατί αν παρασυρθούμε στο «πέλαγος» της ιστορίας που έφερε αυτές τις νίκες, μίας ιστορίας της οποίας αρκετές σελίδες ζήσαμε από πολύ κοντά σε ημέρες που ευλογήσαμε την δουλειά που κάνουμε και μας έδωσε την δυνατότητα. Όλα άρχισαν λοιπόν το  1961 με την νίκη του Αυστραλού Τόμ Φίλις (από τότε φάνηκε πόσο μεγάλη δόξα θα έδιναν στην Honda οι Αυστραλοί οδηγοί) με την RC143 στο Ισπανικό Grand Prix στα 125 κυβικά. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη διότι η πραγματική αρχή έγινε δύο χρόνια πριν, το 1959, όταν με εντολή του ίδιου του Σοιχίρο Χόντα η εταιρία παίρνει μέρος στο διάσημο Isle of Man για να γίνει έτσι ο πρώτος Ιάπωνας κατασκευαστής που παίρνει μέρος στον θρυλικό αγώνα. Η «γενέθλια» νίκη για τις 800 ήλθε από τον Jaume Masia και πάλι σε Ισπανικό αγώνα στην Αραγκόν στην κατηγορία Moto3 με την NSF250RW, που πήρε την καρό σημαία συνεχίζοντας την ιστορία προς τις νίκες. Βέβαια στην μεγάλη πορεία στις σέλες της ανέβηκαν τεράστιοι οδηγοί, ακόμη και ο «γιατρός» που της έδωσε την 500η νίκη αλλά και οι δύο Αυστραλοί Γκάρντνερ και Ντούχαν με ξεχωριστή θέση στο βάθρο των νικητών. Αλλά για να μην αδικήσουμε κάποιον ας θυμηθούμε μαζί αυτούς που γιόρτασαν ανά 100 νίκες.

1η νίκη της Honda σε Grand Prix

Tom Phillis, 1961 Spanish 125cc GP, Honda RC143

100η νίκη της Honda σε Grand Prix

Luigi Taveri, 1966 Dutch 50cc TT, Honda RC116

200η νίκη της Honda σε Grand Prix

Jimmy Filice, 1988 US 250cc GP, Honda NSR250

300η νίκη της Honda σε Grand Prix

Alex Criville, 1992 Dutch 500cc TT, Honda NSR500

400η νίκη της Honda σε Grand Prix

Haruchika Aoki, 1996 Brazilian 125cc GP, Honda RS125R

500η νίκη της Honda σε Grand Prix

Valentino Rossi, 2001 Japanese 500cc GP, Honda NSR500

600η νίκη της Honda σε Grand Prix

Dani Pedrosa, 2005 Australian 250cc GP, Honda R250RW

700η νίκη της Honda σε Grand Prix

Marc Marquez, 2015 Indianapolis MotoGP, Honda RC213V

800η νίκη της Honda σε Grand Prix

Jaume Masia, 2020 Teruel Moto3, Honda NSF250RW

Σαν επίλογος

Για εταιρίες σαν την Honda δεν υπάρχει επίλογος στην πορεία και τις νίκες, κυρίως όμως στην έρευνα και εξέλιξη που περνάει και στις μοτοσυκλέτες που οδηγάμε καθημερινά, με τα τόσα ηλεκτρονικά σήμερα. Θυμάμαι όμως όταν ανακοίνωνε την δύβναμη της δίχρονης 500 του Σπένσερ ως 130 ίππους και θαυμάζαμε την δύναμη!. Δύσκολα μηχανάκια που απαιτούσαν τα πάντα από τον οδηγό αλλά είπαμε έτσι ξεχώριζαν τα παιδιά από τους άντρες. Πάντοτε όμως ο στόχος ήταν ένας. Το κέντρο του κύκλου και εκεί βρίσκεται χρόνια τώρα…

Υ.Γ. Αν από το κείμενο καταλάβατε ότι μου αρέσει για σήμα «το φτερό στο ντεπόζιτο» έχετε δίκιο.

The post 800 Νίκες Honda. Μεγάλο ρεκόρ αλλά δεν είναι το μόνο!! first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Το αποτυχημένο εγχείρημα ενός εφευρέτη που οδήγησε τυχαία στο να δημιουργηθούν τα post it

cars

Σαν σήμερα 18 Απριλίου: Ο μεγαλύτερος σεισμός στην ιστορία της Β. Αμερικής καταστρέφει το Σαν Φρανσίσκο

Bury

ΠΑΣΟΚ: Με άλλοθι το αγροτικό ρεύμα αλλάζουν πάλι τον ενεργειακό χάρτη

cars

Hyundai i10 1.2 MPi. Ένα μεγάλο μικρό

cars

Η Ferrari 488 GT Modificata είναι ένα καθαρόαιμο πιστάδικο για λίγους.

cars

cars

Suzuki Swift Hybrid. Φρεσκαρίστηκε

cars

Dj Valentino για Ελένη Μενεγάκη: «Όταν βάζεις νερό στο κρασί σου, γίνεται νερόκρασο και δεν πετυχαίνει»

cars

Αύριο ξεκινά το νέο κεφάλαιο στην “LT” ιστορία της McLaren.

cars