CARSNEWS
NEW MODELS

ΑΠΟΣΥΡΣΗ 2020: Αυτά είναι τα κίνητρα και τα πριμ για «καθαρά» ΙΧ! (UPD)

Με ένα νέου τύπου πρόγραμμα απόσυρσης η κυβέρνηση σχεδιάζει να δώσει κίνητρα για την απόκτηση αυτοκινήτων “καθαρά” προς το περιβάλλον.

Αυτό αναφέρει σε πρωτοσέλιδό της η εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ στο σημερινό φύλλο, καθώς στόχος της συγκεκριμένης ενέργειας είναι να αντικατασταθεί το 1/3 του γερασμένου στόλου της ελληνικής αγοράς.

Ποιο συγκεκριμένα θα προβλέπονται:

  • Χρηματικό μπόνους για τα ΙΧ
  • Όφελος για ταξί και μικρά φορτηγά
  • Απαλλαγές από φόρους και τέλη, όπως και οφέλη στις τιμές των πάρκινγκ και των διοδίων.

Ειδικότερα, τα κίνητρα θα αφορούν τα αμιγώς ηλεκτρικά ΙΧ, για τα οποία υπάρχει η πρόθεση να μειωθεί ο ΦΠΑ στο 13% ή και στο 8%, από τη στιγμή που δεν επιβαρύνονται με τέλος ταξινόμησης, ενώ για τα plug-in υβριδικά, να μειωθεί το τέλος ταξινόμησης στο 25% ή και να μηδενιστεί ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων, από το 50% που ισχύει σήμερα.

Τέλος, για τα ΤΑΧΙ, το bonus της επιδότησης θα κυμανθεί από 5.000-8.000 ευρώ για την αντικατάσταση ενός παλαιού αυτοκινήτου με ένα ηλεκτρικό όχημα. Το πρόγραμμα αυτό, αρχικά θα τρέξει  στις μεγαλύτερες πόλης της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλος, Λάρισα, Ιωάννινα, κ.ά.) και στη συνέχεια σε όλη την Ελλάδα.

Επίσης, για τα ηλεκτρικά οχήματα θα προβλέπονται μεταξύ  άλλων και δωρεάν στάθμευση, φόρτιση, κ.α. στο πλαίσιο των μέτρων για τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης.

Σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ το νομοσχέδιο θα είναι έτοιμο μέχρι τον Ιούνιο.

Το συγκεκριμένο δημοσίευμα έρχεται ως επακόλουθο ανάλογων μέτρων που σχεδιάζονται στην ΕΕ, αφενός στην κατεύθυνση της αντικατάστασης των παλαιάς τεχνολογίας αυτοκινήτων, αφετέρου στην τόνωση της αυτοκινητοβιομηχανίας, ένας σημαντικός μοχλός ανάπτυξης της ευρωπαϊκής οικονομίας. Ήδη ένα πρόγραμμα απόσυρσης είναι σε εξέλιξη ως προς τον σχεδιασμό του στη Γερμανία, ενώ πολλές είναι οι χώρες με βιομηχανική παραγωγή που θα ακολουθήσουν.

Η Ελλάδα, μπορεί να μην παράγει αυτοκίνητα, ωστόσο επιβάλλει υψηλούς δασμούς κατά την εισαγωγή, οι οποίοι και επιβαρύνουν τον καταναλωτή. Δηλαδή, οι όποιοι φόροι από το τέλος ταξινόμησης που επιβάλλονται, δεν επιβαρύνουν τα εργοστάσια, αλλά εμμέσως, εκείνον που θα αγοράσει το αυτοκίνητο. 

Εάν και εφόσον προχωρήσει το πρόγραμμα απόσυρσης, αφενός θα λειτουργήσει υπέρ της αγοράς, δίνοντας τη δυνατότητα στους ιδιώτες να αποκτήσουν πιο φθηνά (με λιγότερους φόρους δηλαδή) ένα καινούργιο, πιο ασφαλές και οικονομικό αυτοκίνητο, αλλά και στους επαγγελματίες (οδηγούς ΤΑΧΙ) και τις επιχειρήσεις την ευκαιρία να ανανεώσουν τον στόλο τους, με ότι αυτό συνεπάγεται για την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, αλλά και για το περιβάλλον και τη δημόσια ασφάλεια. 

Διαβάστε επίσης:

  • Η επιστροφή στη νέα κανονικότητα επιβάλει μείωση φορολόγησης και ρεαλιστική αξιοποίηση πόρων
  • Γιατί οι τιμές των αυτοκινήτων αυξάνονται με τα χρόνια;

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Απαγόρευση Κυκλοφορίας: Δείτε πώς γίνονται οι έλεγχοι της Ελληνικής Αστυνομίας (Video)

cars

Aston Martin DB5 Junior: Ένα παιχνίδι για λίγους και εκλεκτούς

cars

Δείτε πως τα πήγε η Mercedes C-Class στο τεστ αποφυγής (video)

cars

O ήχος της σιωπής για τα ηλεκτροκίνητα Skoda

cars

Θα αγόραζες ένα… γυμνό Audi A3 σε τιμή ευκαιρίας;

cars

Mullen I-GO: Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο των… φτωχών καταφθάνει στην Ευρώπη

cars

Η Aston Martin θέλει να γίνει μία «Βρετανική Ferrari»

cars

Mega Τest αυτονομίας για 20 ηλεκτρικά αυτοκίνητα (Video)

cars

Κορωναϊός: Απειλή και για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία!

cars