CARSNEWS
F1 & RACES

F1: Η FIA ενέκρινε την αίτηση συμμετοχής της Andretti

Έπειτα από μήνες ανάλυσης των εγγράφων που κατέθεσαν οι υποψήφιες νέες ομάδες της Formula 1, η FIA κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μόνο η Andretti πληροί τις προϋποθέσεις που τέθηκαν για να εισέλθει στο grid. Με ανακοίνωσή της, η Διεθνής Ομοσπονδία έκανε γνωστό ότι ενέκρινε την υποβολή συμμετοχής της Andretti και την προώθησε στο επόμενο στάδιο, το οποίο είναι η αξιολόγηση της ομάδας από τη Formula One Management (FOM).

O κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1, η αμερικανική εταιρεία Liberty Media, θα αναλάβει να αξιολογήσει την αίτηση της Andretti, καθώς υπάρχουν αντιδράσεις από τις υφιστάμενες ομάδες ότι θα έχουν απώλεια εσόδων με την είσοδο ενός 11ου αντιπάλου. Ωστόσο, αν η Andretti πληροί τα κριτήρια της FIA, θα είναι δύσκολο για τη FOM να απορρίψει την αμερικανική ομάδα.

H ομάδα της Andretti έχει ιδρυθεί από το Michael Andretti, πρώην οδηγό της F1 και Πρωταθλητή IndyCar το 1991. Ο 60χρονος Αμερικανός είναι γιος του Mario Andretti, Πρωταθλητή F1 του 1978 και το όνομα της οικογένειας με ιταλικές ρίζες έχει γίνει συνώνυμο των αγώνων τις τελευταίες δεκαετίες στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.

Η Andretti συμμετέχει σε Πρωταθλήματα όπως το αμερικανικό Πρωτάθλημα μονοθεσίων IndyCar, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ηλεκτρικών μονοθεσίων Formula E, το Πρωτάθλημα ηλεκτρικών οχημάτων Rally Raid Extreme E, το αμερικανικό Πρωτάθλημα αντοχής IMSA και τα Supercars της Ωκεανίας. Για την F1 έχει εξασφαλίσει εμπορική συνεργασία με την Cadillac, θυγατρική του κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας, General Motors.

H ανησυχία στους κύκλους της F1 είναι αν η Andretti υποτιμά την πρόκληση που αποτελεί η Formula 1 σε σύγκριση με τα υπόλοιπα Πρωταθλήματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στα οποία συμμετέχει. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Andretti έχει εξασφαλίσει τεχνική συνεργασία με την Alpine/Renault για την προμήθεια μονάδων ισχύος, κιβωτίων, αναρτήσεων και περιφερειακών συστημάτων.

Έχει επίσης συγκεντρώσει μία ομάδα 100 μηχανολόγων σε εγκαταστάσεις Banbury της Αγγλίας, με τεχνικό διευθυντή το Nick Chester (Simtek, Arrows, Benetton/Renault/Lotus), επικεφαλής σχεδιαστή τον John McQuilliam (Jordan, Manor, Prodrive) και επικεφαλής αεροδυναμικής τον Jon Tomlinson (Lotus/Renault, Williams, Mercedes).

Τώρα θα περιμένουμε να δούμε το επόμενο επεισόδιο αυτής της υπόθεσης. Η απόφαση της FOM ενδέχεται να χρειαστεί έως και 6 μήνες για να ανακοινωθεί. Παράλληλα, αν η Andretti στοχεύει στο 2026, που θα τεθεί σε ισχύ η καινούργια Συνθήκη Ομονοίας, η οποία καθορίζει τον τρόπο διαχείρισης του σπορ, ενδέχεται να δούμε αλλαγή στο ποσό 200 εκατ. δολαρίων που ζητά η F1 από κάθε νέα ομάδα ως «αποζημίωση» προς τις υφιστάμενες ομάδες για τη μείωση των εσόδων τους από τα εμπορικά δικαιώματα.

Υπάρχουν αναφορές που θέλουν τις ομάδες να ζητούν το ποσό αυτό να τριπλασιαστεί, κάτι που θα αποτελούσε αρκετά μεγάλη απαίτηση από την Andretti. Ωστόσο, δεν θα είναι εύκολο για τη FOM να απορρίψει τη συμμετοχή της Andretti αν η FIA δεν κατάφερε να βρει κάποιο ψεγάδι στην αίτησή της.

O πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem δήλωσε: «Η FIA ήταν πολύ σαφής στην καθιέρωση αυστηρών κριτηρίων συμμετοχής από την αρχή της διαδικασίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Ο στόχος μας, μετά από αυστηρό έλεγχο κατά τη φάση της αίτησης, ήταν να εγκρίνουμε μόνο τις υποψήφιες συμμετοχές που πληρούσαν τα καθορισμένα κριτήρια και έδειχναν ότι θα προσέθεταν αξία στο άθλημα».

«Η FIA είναι υποχρεωμένη να εγκρίνει τις αιτήσεις που πληρούν τις απαιτήσεις της εκδήλωσης ενδιαφέροντος και τηρήσαμε αυτή τη διαδικασία αποφασίζοντας ότι η αίτηση της Andretti Formula Racing LLC θα προχωρήσει στο επόμενο στάδιο της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων. Λαμβάνοντας αυτή την απόφαση, η FIA ενεργεί σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΕ για τη συμμετοχή και την ανάπτυξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού».

«Η Andretti Formula Racing LLC είναι ο μόνος οργανισμός που πληροί τα κριτήρια επιλογής που τέθηκαν από κάθε ουσιώδη άποψη. Συγχαίρω τον Michael Andretti και την ομάδα του για την εμπεριστατωμένη υποβολή. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω όλες τις υποψήφιες ομάδες για το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή τους».

«Η διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος βασίζεται στη θετική αποδοχή των κανονισμών της FIA για τις μονάδες ισχύος της F1 από το 2026 μεταξύ των υφιστάμενων κατασκευαστών, η οποία προσέλκυσε επίσης περαιτέρω δεσμεύσεις από την Audi, τη Honda και τη Ford και ενδιαφέρον από την Porsche και τη General Motors. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλα τα μέλη της ομάδας της FIA που συμμετείχαν στη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τις άοκνες προσπάθειές τους να διασφαλίσουν την επιμελή αξιολόγηση όλων των αιτήσεων που ελήφθησαν».

Από την πλευρά της, η F1 ανακοίνωσε: «Σημειώνουμε τα συμπεράσματα της FIA σχετικά με την πρώτη φάση της διαδικασίας της και περνάμε στη δεύτερη φάση. Τώρα θα προβούμε στη δική μας αξιολόγηση της ουσίας της εναπομένουσας αίτησης».

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Related Articles

GP ΗΠΑ: Ταχύτερος ο Verstappen στο FP1

cars

Εκτοξεύεται η μετοχή της Ferrari μετά την ανακοίνωση για Χάμιλτον

cars

F1: Νέα σειρά αγώνων για γυναίκες οδηγούς

cars

F1 GP Σακχίρ: Ανατρεπτικός αγώνας, πρώτη νίκη για Perez!

cars

F1 GP Σιγκαπούρης: Επιστροφή στις νίκες για Vettel!

cars

F1 GP Σ. Αραβίας: Όλα τα highlights! (+video)

cars

Formula 1: Και οι 10 ομάδες της στην F1 Academy

cars

F1 GP Βελγίου: Ταχύτερος ο Verstappen στο FP2 (vids)

cars

Δε θα γίνει το GP Αυστραλίας!

cars