Υπήρξε μία εποχή που η Ferrari εξέταζε σοβαρά το ενδεχόμενο να λάβει μέρος στο διαβόητο Group B – για την ακρίβεια στην Group B Race series. Το πρωτάθλημα ακυρώθηκε με τις μοναδικές συμμετοχές να είναι αυτές της Ferrari (βλ. 288 GTO) και της Porsche (959) αλλά η εξέλιξη του αγωνιστικού βρισκόταν σε εξαιρετικά προχωρημένο στάδιο. Έτσι, η ιταλική εταιρία πήρε την απόφαση να εγκαταλείψει τα αγωνιστικά πλάνα της και να λανσάρει το αυτοκίνητο που είχε εξελίξει ως ένα αμιγώς “πολιτικό” μοντέλο. Κάπως έτσι έγινε η 288 GTO. Ένα από τα πλέον εμβληματικά αλλά ταυτόχρονα, σχεδόν παραμελημένα super cars της δεκαετίας του ’80. Ένα αυτοκίνητο που ήταν καταδικασμένο να ζει στην σκιά της F40 και της επικής 250 GTO.
Όμως η 288 GTO δεν πρόκειται να χαθεί στη λήθη. Κουβαλάει την αίγλη ενός πραγματικού homologation special ακόμα και αν το αγωνιστικό δεν έλαβε μέρος σε κάποιο πρωτάθλημα. Όταν παρουσιάστηκε, ήταν η ισχυρότερη Ferrari στην ιστορία της φίρμας με τον twin-turbo V8 των 2.8 λίτρων να παράγει περισσότερα από 400 άλογα και σχεδόν 500 Nm ροπής. Δεν θα πω περισσότερα όμως. Θα σε αφήσω να δεις το video-φόρο τιμής σε αυτή την θρυλική Ferrari και να ακούσεις τον ζωώδη V8 να βρυχάται στα χιονισμένα βουνά.