CARSNEWS
F1 & RACES

Formula 1: Γιατί ο Φερστάπεν φοβάται ότι τα μονοθέσια του 2026 “θα είναι απαίσια”

Ο πρωταθλητής είπε ότι το μονοθέσιο της Formula 1 με τις αλλαγές κανονισμών του 2026 φαίνεται «απαίσιο» στον προσομοιωτή, ενώ ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ έκανε λόγο για ένα τεχνικό «τέρας Φρανκενστάιν». Τι υποπτεύεται ο Τότο Βολφ πως κρύβεται πίσω από τις δηλώσεις αυτές.

Ως γνωστόν, το 2026 θα ισχύσουν οι νέοι κανονισμοί -που έχουν ήδη οριστικοποιηθεί- για τις υβριδικές μονάδες ισχύος, στις οποίες αφαιρείται μεν ο ένας εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων, αλλά η συνολική ισχύς θα παράγεται κατά το ήμισυ από τον θερμικό V6 Turbo κινητήρα και κατά το άλλο μισό από ηλεκτρισμό.

Μαζί με τους νέους κανονισμούς των κινητήρων θα αλλάξουν και εκείνοι που διέπουν το σχεδιασμό και την αεροδυναμική των μονοθεσίων, οι οποίοι αναμένεται να οριστικοποιηθούν και να υπογραφούν από όλες τις πλευρές μέχρι τον Ιούνιο του 2024.

Σε αυτό το πλαίσιο, στο GP Αυστρίας του προηγούμενου τριημέρου άρχισαν να εκφράζονται οι πρώτες ανησυχίες -κυρίως από μέλη της Red Bull Racing- ότι μπορεί η F1 να μην πετύχει σωστά το συνδυασμό των κανονισμών των κινητήρων με τους κανονισμούς της αεροδυναμικής.

Κι επίσης, ανησυχίες ότι μπορεί η ενέργεια της μπαταρίας να εξαντλείται στα μισά του γύρου, είτε οι οδηγοί να χρειάζεται να κάνουν παράξενους χειρισμούς – όπως το κατέβασμα ταχυτήτων στην ευθεία.

Οι ηχηρές τοποθετήσεις των ανθρώπων της Red Bull, ωστόσο, έκαναν τον διευθυντή της Mercedes F1 Τότο Βολφ να υποπτευθεί ότι αυτές οφείλονται στην «ανασφάλεια» της ομάδας του Μίλτον Κινς για τους νέους κινητήρες που για πρώτη φορά θα κατασκευάζει η ίδια, στο νεότευκτό της εργοστάσιο Red Bull Powertrains.

Ό,τι κι αν συμβαίνει στο παρασκήνιο, ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ είπε:

“Ίσως πρέπει να δώσουμε επείγουσα προσοχή, πριν να είναι πολύ αργά, στην αναλογία μεταξύ της θερμικής και της ηλεκτρικής ισχύος για να διασφαλίσουμε ότι δεν θα δημιουργήσουμε έναν τεχνικό ‘Φρανκενστάιν’, που θα απαιτεί από το σασί να λειτουργεί με κινούμενα αεροδυναμικά μέρη και να περιορίζει την αντίσταση στον αέρα με τρόπο που να επηρεάζει τον τρόπο που αγωνίζονται τα μονοθέσια”.

Μετά τα λόγια αυτά του Χόρνερ για το θέμα ρωτήθηκε και ο Μαξ Φερστάπεν, και ο πρωταθλητής είπε ότι δεν του άρεσαν ιδιαίτερα όσα έχει δει στον προμοιωτή για τα μονοθέσια του 2026:

“Συζητάμε για αυτό με την ομάδα, κι έχω δει επίσης και δεδομένα από την αεροσήραγγα.

Για μένα, τα πράγματα δείχνουν αρκετά απαίσια”, είπε ο Ολλανδός.

Και εξήγησε:

“Αν είσαι με τέρμα γκάζι στην ευθεία της Μόντσα, πρέπει 500 ή 600 μέτρα πριν τα φρένα στο τέλος της ευθείας να κατεβάζεις ταχύτητες με πλήρες γκάζι διότι αυτό είναι ταχύτερο.

Πιστεύω ότι αυτός δεν είναι ο τρόπος να προχωρήσουμε.

Αλλά, από την άλλη, αυτή ίσως είναι μία από τις χειρότερες πίστες.

Για μένα, φαίνεται πως θα είναι ένας ανταγωνισμός μεταξύ των κινητήρων εσωτερικής καύσης, οπότε εκείνος που θα έχει τον ισχυρότερο κινητήρα θα έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα.

Δεν πιστεύω ότι πρέπει να είναι αυτός ο σκοπός της Formula 1, διότι έτσι θα ξεκινήσει ένας τεράστιος πόλεμος εξέλιξης ξανά και θα γίνει πολύ δαπανηρό να βρίσκεις λίγους παραπάνω ίππους εδώ κι εκεί.

Πιστεύω ότι βασικά θα έπρεπε να ισχύει το αντίθετο.

Επίσης, τα αυτοκίνητα έχουν πολύ λιγότερη αντίσταση στον αέρα, οπότε θα γίνει ακόμα πιο δύσκολο να περνάς στην ευθεία”.

Η αναφορά του Φερστάπεν στην ελάχιστη αντίσταση στον αέρα συνδέεται με τις πρόσφατες δηλώσεις του διευθυντή του τομέα μονοθεσίων της FIA, Νικόλα Τομπάζη, ότι πιθανώς τα μονοθέσια του 2026 θα έχουν πολλά περισσότερα κινούμενα αεροδυναμικά μέρη – πέραν του DRS (άνοιγμα της πίσω πτέρυγας στην ευθεία)που υφίσταται ήδη.

Ο Ολλανδός αμφιβάλλει ότι αυτός είναι ο σωστός δρόμος προόδου της F1: “Θα έχεις την ενεργή αεροδυναμική, που δεν μπορείς να ελέγξεις καθώς θα την ελέγχει το σύστημα για σένα.

Αυτό, πιστεύω, θα κάνει την οδήγηση πολύ παράξενη, διότι προτιμώ να το ελέγχω μόνος μου.

Φυσικά, όταν ακολουθείς κάποιον άλλον ίσως να χρειάζεσαι περισσότερη [άντωση] εμπρός ή περισσότερη πίσω.

Τέτοια πράγματα.

Αν το σύστημα αρχίζει να τα ελέγχει αυτάγια λογαριασμό σου, δεν πιστεύω ότι θα είναι κάτι σωστό.

Επίσης, το βάρος θα ανέβει και πάλι. Οπότε ναι, πρέπει να το δούμε σοβαρά όλο αυτό, το 2026 δεν είναι και τόσο μακριά άλλωστε.

Και, προς στιγμής, με όλους τους αριθμούς και τα δεδομένα που βλέπω μου φαίνεται πολύ άσχημο.

Οπότε, αυτό δεν είναι κάτι που με ενθουσιάζει προς στιγμήν”, κατέληξε ο πρωταθλητής.

Όσο για τον Βολφ, εξέφρασε τη δυσπιστία του για τα λεγόμενα των ανθρώπων της Red Bull λέγοντας:

“Πιστεύω πως αυτό που τον φοβίζει [τον Χόρνερ] περισσότερο είναι ίσως ότι το πρόγραμμα κινητήρων του δεν προχωρά και ίσως θέλει να το σκοτώσει με αυτό τον τρόπο.

Πρέπει πάντοτε να αμφιβάλλεις για το αληθινό κίνητρο πίσω από λόγια σαν αυτά”, είπε ο Αυστριακός.

Σε αντίθεση με τον Χόρνερ, ο Βολφ είπε μάλιστα είπε ότι οι κανονισμοί του 2026 είναι μια συναρπαστική πρόκληση για τη Mercedes AMG High Performance Powertrains στο Μπρίξουορθ της Βρετανίας:

“Αυτό είναι κάτι συναρπαστικό ως στόχος.

Πώς μοιάζει μια Formula 1 του 2026;

Πώς μπορείς να την κάνεις τόσο αεροδυναμικά αποδοτική ώστε να καλύπτει την απώλεια ισχύος από το θερμικό κινητήρα;

Αυτό πρέπει να μας συναρπάζει όλους, διότι θα καταλήξουμε σε νέα σχέδια των αυτοκινήτων της F1 που θα είναι σπουδαία”, πρόσθεσε ο Βολφ.

Και ξεκαθάρισε ότι μια πιθανή αλλαγή των κανονισμών κινητήρων του 2026 “δεν πρόκειται να συμβεί.

Μηδέν πιθανότητες.

Με κεφαλαία γράμματα.

Οπότε δεν ξέρω γιατί βγαίνουν τέτοια πράγματα στην επιφάνεια.

Δουλέψαμε τους κανονισμούς επί σειρά ετών με τη συμμετοχή όλων των κατασκευαστών, ήταν ένας συμβιβασμός που προσέλκυσε την Audi για να μπει επιτέλους στο σπορ.

Και έπεισε τη Honda να μείνει.

Ήταν η καλύτερη περίσταση που θα μπορούσε να φανταστεί κανείς για τη Formula 1.

Διότι ο κόσμος πρέπει να επιδεικνύει καινοτομία και βιωσιμότητα, πρέπει να περιορίσουμε τις εκπομπές ρύπων και είμαστε υπερβολικά ενθουσιασμένοι για αυτό», κατέληξε ο Αυστριακός.

Θυμίζουμε ότι η Mercedes υπό τον Βολφ κυριάρχησε απόλυτα, με οκτώ διαδοχικά πρωταθλήματα κατασκευαστών, από το ξεκίνημα της τελευταίας αλλαγής των κανονισμών -το πέρασμα στις turbo υβριδικές μονάδες ισχύος- το 2014.

Related Articles

Motor Racing Istanbul Park circuit gets new operators to bring back F1, media report

cars

Να πώς δουλεύει το σύστημα ενυδάτωσης στη Formula 1 – Ποιος οδηγός δεν το θέλει (video)

cars

Επίσημο: Grand Prix στο Μαϊάμι από το 2022!

cars

F1 – The Official Home of Formula 1® Racing

cars

Ralf Schumacher: Ο Leclerc «σκότωσε» τον Vettel

cars

F1: Ποιους οδηγούς θα διάλεγε ο Briatore;

cars

Briatore: «Να μη βιαστεί με τον Hamilton η Ferrari»

cars

Η Aston Martin Safety Car της F1 έχει 656 ίππους για να μην παραπονιέται ο Verstappen

cars

Οι ομάδες απέρριψαν δύο λύσεις για το GP Κίνας

cars