CARSNEWS
F1 & RACES

Formula1: “Παχύσαρκα” τα μονοθέσια – Tο 2014 ζύγιζαν 691 κιλά και σήμερα πλησιάζουν τα 800! 

Σε φλέγον θέμα μετατρέπεται το βάρος των μονοθεσίων στην Formula1 για το αν πρέπει να γίνουν πιο ελαφριά ή βαρύτερα με τους ηγέτες του μηχανοκίνητου σπορ, να παίρνουν θέση και τους πιλότους της Formula1 να επιθυμούν μια άμεση λύση από αυτούς που καθορίζουν τις προδιαγραφές των μονοθεσίων.

Αναμοχλεύοντας την θέση που είχε πάρει σε συνέντευξη του στα ΝΕΑ, ο Νικόλας Τομπάζης  – «αρχιτέκτονας» των νέων κανονισμών στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου σπορ και πρώην υπεύθυνος αεροδυναμικής στην Ferrari , τη McLaren και Benetton – για το βάρος των μονοθεσίων είχε τονίσει ότι η αύξηση του βάρους,  αφορά τα συστήματα ασφάλειας και την υβριδική τεχνολογία – μεταξύ αυτών το προστατευτικό φωτοστέφανο πάνω από το κεφάλι των οδηγών το  HALO, αλλά και το ενισχυμένο σασί που απορροφά περισσότερη ενέργεια. Όμως σήμερα,  τη δίαιτα στα μονοθέσια πολλοί νοσταλγούν, κάτι που τίθεται και πάλι στο τραπέζι των συζητήσεων με το φάκελο να γράφει…θέλουμε διαιτολόγο!

Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν από 20 χρόνια ένα μονοθέσιο ( που οδηγούσε ο Μίκαελ Σουμάχερ) ζύγιζε 600 κιλά και σήμερα αγγίζει τα  800!

Ο βασικός …ένοχος της αύξησης του βάρους των μονοθεσίων οφείλετε στην υβριδική τεχνολογία, που φροντίζει – εναρμονισμός με τον διευρυμένο εξηλεκτρισμό που ισχύει στις αυτοκινητοβιομηχανίες, λέγεται – να πετυχαίνει χαμηλές εκπομπές ρύπων κάτι που τελικά, κοστίζει στη ζυγαριά. Το 2014 τα μονοθέσια ζύγιζαν 691 κιλά και μέσα σε εννιά χρόνια έχουν «πάρει» άλλα 120, πλησιάζοντας τα 800!

Η προσθήκη του Halo και των άλλων βελτιώσεων στις δομές ασφαλείας είναι με τις διαχρονικές ευλογίες της FIA, που καθορίζει τις τύχες της Formula1. Όμως ο νέος πρόεδρος της FIA, Μοχάμεντ Σουλαγιέμ δείχνει να έρχεται σε ρήξη με το παρελθόν τονίζοντας ότι, χρειαζόμαστε ελαφρύτερα μονοθέσια, κάτι που θα έκανε πολύ καλό όπως ανέφερε. Μάλιστα, τα επιχειρήματα του εστιάστηκαν στο γεγονός ότι τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα είναι πιο ασφαλή και έχουν μικρότερη κατανάλωση καυσίμου! Στο ίδιο μήκος κύματος και ο διευθύνων σύμβουλος της F1, Στέφανο Ντομενικάλι, που πιστεύει ότι το βάρος των μονοθεσίων δεν πρέπει να παραγκωνίζετε και να ενταχθεί άμεσα στις συζητήσεις των κανονισμών του 2026.

Ο διευθυντής της Ένωσης των Πιλότων της Formula 1, ο Τζορτζ Ράσελ τάχθηκε υπέρ των ελαφριών μονοθεσίων, τονίζοντας ότι:  «Συνεχίζουμε να κάνουμε τα μονοθέσια όλο και πιο ασφαλή, αλλά προφανώς όσο πιο βαριά τα κάνουμε, σε ένα ενδεχόμενο ατύχημα είναι σαν να τρακάρεις με ένα λεωφορείο αντί με ένα Smart», εννοώντας ότι τα βαρύτερα μονοθέσια εκθέτουν τους οδηγούς ακόμη περισσότερο. Και όπως διαφαίνεται στο μέλλον θα ξεχάσουν το …όλα τα κιλά, όλα τα λεφτά!

Related Articles

F1 GP Μπαχρέιν: Η Mercedes είναι εδώ!

cars

LIVE COVERAGE – Formula 1 Lenovo United States Grand Prix 2023

cars

Mercedes: W14 upgrades still worth it despite new F1 car direction in 2024

cars

Kelly Piquet: Αντιδράσεις για την φωτογράφισή της στην Vogue

cars

Κι άλλο κρούσμα κορωνοϊού στα paddock της F1

cars

Η FIA «έριξε άκυρο» στη Haas F1

cars

Αλλάζουν τα λάστιχα στην Formula 1 -Ποιες αλλαγές έρχονται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα

cars

Δεν συνδυάζονται Formula 1 και Indy500

cars

Ο Alonso δεν είναι πια πρεσβευτής της McLaren

cars