CARSNEWS
AUTONEWS

ID.3. Η αρχή ενός νέου κεφαλαίου

Το ID.3 ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Volkswagen και της αυτοκίνησης. Ακριβώς όπως το πρώτο Beetle και το Golf Mk1, το ηλεκτρικό compact μοντέλο αντιπροσωπεύει την αρχή μιας νέας εποχής όχι μόνο για τη μάρκα αλλά για ολόκληρη την αυτοκίνηση. Είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που προσφέρει απεριόριστη καθημερινή χρηστικότητα ενώ ταυτόχρονα είναι προσιτό για εκατομμύρια πελάτες. Η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB – Modularer E-Antriebs Baukasten) στην οποία βασίζεται το ID.3, χρησιμεύει ως η τεχνική βάση για την ηλεκτρική επίθεση της Volkswagen και θα διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην υλοποίηση ακόμα περισσότερων ηλεκτρικών μοντέλων. Η MEB εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες που προσφέρει ένα πλήρως  ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα: παρέχει στο ID.3 ένα πολύ γενναιόδωρο εσωτερικό, έντονη οδηγική εμπειρία γεμάτη συγκινήσεις και αυτονομία έως και 549 χλμ. (κατά WLTP).

Η ικανότητα γρήγορης φόρτισης είναι  ένα άλλο πλεονέκτημα, ιδιαίτερα χρήσιμο κατά την οδήγηση μεγάλων αποστάσεων. Η εποχή της ηλεκτροκινητικότητας θα είναι έξυπνη, καινοτόμος και αειφόρα και η μετάβαση της Volkswagen στην νέα εποχή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Τα επόμενα τέσσερα χρόνια, το Volkswagen Group θα επενδύσει περίπου 33 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση, εκ των οποίων 11 δισεκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν στη μάρκα Volkswagen.  Συνολικά, το Group σχεδιάζει να λανσάρει έως 75 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2029 και να διαθέσει στην αγορά περίπου 26 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Ένα ολόκληρο οικοσύστημα αειφόρου ηλεκτρικής κινητικότητας θα δημιουργηθεί γύρω από αυτά τα αυτοκίνητα.

Εξοπλισμός και design

Ο επαναστατικός χαρακτήρας του ID.3 είναι ήδη ξεκάθαρος με την πρώτη ματιά. Ο εξωτερικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου είναι απαλός και ρέει, ενώ ταυτόχρονα είναι στιβαρός και συμπυκνωμένος, διαθέτει δυναμικές αναλογίες και κάνει ισχυρή εντύπωση χωρίς σχεδιαστική φλυαρία. Το ID.3 είναι ένα αυτοκίνητο για βιώσιμη κινητικότητα και ταυτόχρονα είναι ένα πραγματικό Volkswagen. Ο σχεδιασμός σε φιλοσοφία one box είναι μια σαφής ένδειξη για το πώς το ID.3 είναι χτισμένο γύρω από τους επιβάτες του. Οι πρόβολοί του είναι ασυνήθιστα κοντοί, αλλά το εσωτερικό είναι πολύ μεγάλο επειδή οι άξονες έχουν απομακρυνθεί αρκετά. Το compact ηλεκτρικό μοντέλο έχει μεταξόνιο 2.765 χιλιοστών, σχεδόν αντίστοιχο με αυτό του Passat. Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται ως επίπεδο μπλοκ κάτω από την καμπίνα επιβατών. Όλα τα άλλα τεχνικά εξαρτήματα καταλαμβάνουν λίγο χώρο: η κινητήρια μονάδα είναι τοποθετημένη στον πίσω άξονα, ενώ εξαρτήματα όπως το ψυγείο και το σύστημα κλιματισμού βρίσκονται στο κοντό μπροστινό τμήμα.

Οι μεγάλοι προβολείς είναι το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό στο μπροστινό μέρος – έχουν φιλική έκφραση όπως τα ανθρώπινα μάτια. Η τεχνολογία LED είναι στάνταρ και το IQ. Light με LED matrix προβολείς διατίθεται στο πακέτο σχεδίασης για να παρέχει μια έξυπνα ελεγχόμενη κύρια δέσμη. Οι ηλεκτρικά περιστρεφόμενες μονάδες φωτός μοιάζουν με βλεφαρίδες, ενώ τα ανοίγματα τύπου κηρήθρας στα περιβλήματα και τα γύρω καλώδια οπτικών ινών, αναλαμβάνουν το ρόλο για τα φώτα ημέρας. Όταν ενεργοποιείται η έξυπνα ελεγχόμενη κύρια δέσμη, φωτίζεται επίσης η λωρίδα φωτός στο μπροστινό μέρος, που ενώνει τους προβολείς. Οι φωτεινές μονάδες εκτελούν ήδη λειτουργίες επικοινωνίας πριν καν την εκκίνηση του οχήματος: περιστρέφονται και επομένως καλωσορίζουν τον οδηγό κοιτώντας ψηλά.

Η αεροδυναμική παίζει σημαντικό ρόλο στη γκάμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου – το ID.3 επιτυγχάνει έναν εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd), μόλις 0,27. Ο πιο σημαντικός παράγοντας για αυτό είναι το αμάξωμα με τις έντονα κεκλιμένες κολόνες Α, τη ρέουσα γραμμή οροφής και τις αντίστοιχα κεκλιμένες κολόνες C. Οι έξυπνες λύσεις για μεμονωμένες λεπτομέρειες παρέχουν επίσης αεροδυναμικά οφέλη. Αυτά περιλαμβάνουν την ηλεκτρικά ενεργοποιούμενη περσίδα στο μπροστινό άκρο του οχήματος. Αυτή ανοίγει μόνο όταν οι μονάδες ισχύος απαιτούν ψύξη, διαφορετικά παραμένει κλειστή έτσι ώστε ο αέρας να μπορεί να ρέει όσο το δυνατόν πιο εύκολα πάνω στο καπό. Οι ζάντες με τα επίπεδά σχέδια έχουν βελτιστοποιηθεί επίσης για ιδανική ροή αέρα, με ελάχιστες αεροδυναμικές απώλειες.

Λειτουργίες εσωτερικού και άνεση

Το εσωτερικό του ID.3 ακολουθεί φιλοσοφία open space – ανοιχτού χώρου – μία καμπίνα που είναι περισσότερο από γενναιόδωρη σε μέγεθος. Οδηγός και επιβάτες κάθονται σε ένα ευχάριστα υψηλό επίπεδο, η είσοδος είναι βολική και υπάρχει καλή ορατότητα. Το πίσω κάθισμα προσφέρει παρόμοιο χώρο με αυτόν που υπάρχει στα συμβατικά μοντέλα μεσαίου μεγέθους. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει 385 λίτρα και ο όγκος του μπορεί να αυξηθεί στα 1.267 λίτρα αναδιπλώνοντας την πλάτη του διαιρούμενου πίσω καθίσματος (φορτωμένος μέχρι την οροφή). Το ID.3 Pro S είναι εγκεκριμένο για τέσσερα άτομα, ενώ όλες οι άλλες παραλλαγές είναι πενταθέσια μοντέλα.

Ο εσωτερικός σχεδιασμός υπογραμμίζει την αίσθηση ευρυχωρίας. Φαίνεται συγκρατημένος και καθαρός σχεδιαστικά, επικεντρωμένος στα βασικά. Ο πίνακας στο ταμπλό χαμηλώνει προς το εσωτερικό σε διάφορα επίπεδα. Σε αντίθεση με ένα συμβατικό εσωτερικό, δεν συνδέεται με την κεντρική κονσόλα, η οποία βρίσκεται ως ξεχωριστό στοιχείο μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων. Στο πακέτο Design “Plus”, η Volkswagen παρέχει στο αυτοκίνητο μια μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή. Με μήκος 130 εκατοστά και πλάτος που φτάνει τα 111 εκατοστά, επιτρέπει μια εξαιρετική ποσότητα φωτός να ρέει στο εσωτερικό. Μία ηλεκτρικά συρόμενη κουρτίνα αποτρέπει τη θέρμανση του εσωτερικού.

Η Volkswagen παρέχει ήδη στο ID.3 γενναιόδωρο εξοπλισμό άνεσης και ευκολίας, ως στάνταρ. Εκτός από τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αυτό περιλαμβάνει επίσης ατμοσφαιρικό  φωτισμό με δέκα χρώματα και περιορισμό ταχύτητας. Το Air Care Climatronic, ένα ακόμη τυπικό χαρακτηριστικό, συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό σταθερό σύστημα κλιματισμού, το οποίο ο πελάτης μπορεί επίσης να ενεργοποιήσει όταν το αυτοκίνητο δεν φορτίζει από το δίκτυο τροφοδοσίας. Ο εξοπλισμός παθητικής ασφάλειας περιλαμβάνει το Emergency System και έναν κεντρικό αερόσακο, ένα νέο χαρακτηριστικό της γκάμας μοντέλων Volkswagen. Σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, αυτός ο αερόσακος μπορεί να αποτρέψει τη σύγκρουση του οδηγού και του συνοδηγού μεταξύ τους. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης το ραδιόφωνο Ready 2 Discover με δέκτη DAB και δύο θύρες USB-C στην κεντρική κονσόλα. Η λειτουργία App Connect επιτρέπει το media streaming μέσω smartphone. Οι πελάτες του ID.3 μπορούν να ενσωματώσουν τα κινητά τους τηλέφωνα στο φυσικό τους περιβάλλον – Apple Car Play για iOS, Android Auto για Android και Mirror Link για αντίστοιχα εξοπλισμένες συσκευές.

Συστήματα ελέγχου, συνδεσιμότητας και υποβοήθησης

Το ταμπλό του ID.3 λειτουργεί εντελώς χωρίς φυσικά κουμπιά και διακόπτες, δίνοντάς του μια μινιμαλιστική και υπερσύγχρονη εμφάνιση. Ο οδηγός βλέπει μια συμπαγή οθόνη με διαγώνιο 5,3 ιντσών, εδρασμένη στο στάνταρ πολυλειτουργικό τιμόνι, η οποία λειτουργεί με χειριστήρια ευαίσθητα στην αφή. Τρεις περιοχές δείχνουν τις πιο σημαντικές πληροφορίες, με εμφάνιση της κατάστασης της μπαταρίας και της αυτονομίας. Ο οδηγός ελέγχει τους τρόπους οδήγησης και το κλείδωμα στάθμευσης με ένα μεγάλο περιστροφικό διακόπτη στα δεξιά της οθόνης. Ένας πίνακας ελέγχου στα αριστερά, δίπλα στο τιμόνι, ενσωματώνει τις λειτουργίες φωτισμού. Υπάρχει μια αυτόματη ρύθμιση για τους προβολείς.

Η κεντρική οθόνη αφής βρίσκεται στη μέση του ταμπλό, υπό ελαφρά γωνία προς τον οδηγό. Η οθόνη των 10 ιντσών είναι τόσο μεγάλη όσο ένα tablet. Σε αυτή, ο οδηγός διαχειρίζεται όλες τις λειτουργίες από τους τομείς της τηλεφωνίας, της πλοήγησης, της ψυχαγωγίας, των συστημάτων υποβοήθησης και των ρυθμίσεων του οχήματος, όπου το περιβάλλον εργασίας χρήστη και η οθόνη εκκίνησης μπορούν να ρυθμιστούν ελεύθερα σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Τα ρυθμιστικά για ρύθμιση της έντασης και της θερμοκρασίας βρίσκονται στην κεκλιμένη επιφάνεια κάτω από την οθόνη.

Κινητήριο σύστημα και ασφάλεια

Το ID.3 λανσάρεται στις ευρωπαϊκές αγορές στις εκδόσεις ID.3 Pro Performance και ID.3 Pro S. Αυτές διαφέρουν ως προς την εγκατεστημένη μπαταρία. Το ID.3 Pro Performance έχει ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα 58 kWh, η οποία επιτρέπει αυτονομία έως και 426 χλμ. με πλήρη φόρτιση (WLTP). Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει ισχύ 150 kW (204 PS) και ροπή 310 Nm. Επιταχύνει το αυτοκίνητο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα, η μέση κατανάλωση NEDC είναι 15,4 έως 14,5 kWh ανά 100 χλμ.. Μια δεύτερη έκδοση κινητήρα με ισχύ 107 kW (146 PS) θα ακολουθήσει στο ID. Pro, μετά το λανσάρισμα στην αγορά. Το ID.3 Pro S έχει μπαταρία με ενεργειακή χωρητικότητα 77 kWh. Αυτή επιτρέπει μεγαλύτερη αυτονομία, 549 χλμ. (σε WLTP) – αρκετή για ακόμα μεγαλύτερες διαδρομές πριν την επαναφόρτιση. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει επίσης 150 kW (204 PS) και ροπή 310 Nm. Το 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 7,9 δευτερόλεπτα. Στον κύκλο NEDC, το ID.3 Pro S καταναλώνει 14,1 έως 13,5 kWh ανά 100 χλμ.

Η Volkswagen επιστρέφει στις ρίζες της με τον ηλεκτρικό κινητήρα: αυτός βρίσκεται πίσω και οδηγεί τους πίσω τροχούς – όπως συνέβη με το Beetle. Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.3, ο οποίος λειτουργεί σε έως 16.000 σ.α.λ., βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα, ακριβώς μπροστά από το κέντρο των τροχών και μεταφέρει τη ροπή του σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης, μέσω διαφορικού. Η οδήγηση είναι τόσο αθόρυβη που δύσκολα γίνεται αντιληπτή. Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ένα μεγάφωνο εκπέμπει έναν συνθετικό ηλεκτρονικό ήχο κινητήρα, για ταχύτητα έως περίπου 30 χλμ./ώρα ώστε να προειδοποιεί τους περαστικούς.

Ο μόνιμα διεγερμένος σύγχρονος κινητήρας (PSM) στο ID.3 έχει πολλές δυνατότητες. Το πιο σημαντικό είναι η ενεργειακή απόδοση: αυτή είναι πολύ πάνω από το 90% σε όλες σχεδόν τις καταστάσεις οδήγησης. Η Volkswagen χρησιμοποιεί μια καινοτόμο τεχνολογία στην παραγωγή – επίπεδες προσχηματισμένες χάλκινες σπείρες εισάγονται η μια στην άλλη, επιτρέποντάς τους να κατασκευάζονται σε μεγάλες ποσότητες, εξοικονομώντας ταυτόχρονα χώρο στο στάτορα. Ο κινητήρας του ID.3 είναι συμπαγής και συγκριτικά ελαφρύς: το μπλοκ κινητήρα που περιλαμβάνει κιβώτιο ταχυτήτων καθώς και ηλεκτρονικά ισχύος και ελέγχου ζυγίζει λιγότερο από 90 κιλά. Τα ηλεκτρονικά ισχύος μετατρέπουν το συνεχές ρεύμα της μπαταρίας σε τριφασικό ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα και εκτελούν την αντίθετη λειτουργία κατά την ανάκτηση ενέργειας, κατά την πέδηση.

Ο οδηγός αποφασίζει με τον περιστροφικό διακόπτη εάν το ID.3 θα ανακτήσει ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ του γκαζιού. Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο στη συνέχεια ρολάρει  ελεύθερα στις περισσότερες περιπτώσεις – ο ηλεκτροκινητήρας δεν τροφοδοτείται με ρεύμα και περιστρέφεται ελεύθερα. Στη θέση Β (Break – Φρένο), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία. Αυτό συμβαίνει επίσης όταν το όχημα φρενάρει: ο ηλεκτρικός κινητήρας εκτελεί επιβράδυνση έως περίπου 0,3 g, που αντιπροσωπεύει την πλειονότητα των καθημερινών καταστάσεων. Τα υδραυλικά φρένα τροχών ενεργοποιούνται επιπλέον μόνο πάνω από αυτό το επίπεδο, με την επέμβαση να είναι πρακτικά απαρατήρητη.

Επιλογές μπαταρίας και φόρτισης

Το περίβλημα της μπαταρίας του ID.3 είναι μια ελαφριά δομή αλουμινίου σε αρθρωτή σχεδίαση. Το περίβλημα είναι βιδωμένο στο σασί και έτσι υποστηρίζει την ακαμψία του τελευταίου. Τα διαμερίσματά του φιλοξενούν τα modules της μπαταρίας, με το καθένα να αποτελείται από 24 στοιχεία με ένα εύκαμπτο εξωτερικό περίβλημα. Μαζί με το ID.3, η Volkswagen λανσάρει ένα ολοκληρωμένο συνολικό πακέτο για βολική και αειφόρα φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με το όνομα We Charge. Αυτή προσφέρει την κατάλληλη λύση για κάθε σενάριο φόρτισης – είτε στο σπίτι, είτε για ταξίδια μικρών ή μεγάλων αποστάσεων. H We Connect ID. εφαρμογή παρέχει στους πελάτες εύκολη πρόσβαση στο οικοσύστημα φόρτισης.

Όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο στο γκαράζ, οι ιδιοκτήτες ID.3 μπορούν να φορτίσουν το όχημα χρησιμοποιώντας τον ID. Charger φορτιστή, το νέο σταθμό φόρτισης στο σπίτι ή το γραφείο, από τη Volkswagen. Διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, οι οποίες προσφέρουν χωρητικότητα φόρτισης έως 11 kW. Αυτό επιτρέπει σε μια άδεια μπαταρία οχήματος να φορτιστεί ξανά πλήρως σε περίπου έξι έως επτάμισι ώρες, ανάλογα με το μοντέλο. Ο βασικός φορτιστής ID. Charger κοστίζει μόνο 550 ευρώ. Οι ID. Charger Connect και ID. Charger Pro προσφέρουν πλήρη συνδεσιμότητα και μπορούν να ελεγχθούν με την εφαρμογή We Connect ID. App μέσω smartphone. Οι πελάτες ID.3 μπορούν να φορτίσουν σε δημόσια σημεία φόρτισης χρησιμοποιώντας το καλώδιο Mode 3 που παρέχεται ως στάνταρ. Με την υπηρεσία We Charge, μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα φόρτισης στην Ευρώπη με περισσότερα από 150.000 σημεία δημόσιας χρέωσης και το οποίο διευρύνεται συνεχώς. Μπορούν να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αυτά χρησιμοποιώντας την κάρτα We Charge. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τρεις τιμές, ανάλογα με τον βαθμό χρήσης του ID.3 τους.

Το ID.3 είναι εξοπλισμένο στάνταρ με μια θύρα φόρτισης CCS (Combined Charging System), η οποία επιτρέπει επίσης τη φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC). Η ισχύς φόρτισης DC είναι έως 100 kW για το ID.3 Pro. Το ID.3 Pro S επιτυγχάνει έως και 125 kW – το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του μπορεί να αυξηθεί από 5 σε 80% σε περίπου μισή ώρα, αρκετό για τα επόμενα 350 χλμ. Μέσω του IONITY, η Volkswagen συμμετέχει στη δημιουργία ενός δικτύου φόρτισης υψηλής ισχύος σε ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους, με 400 προγραμματισμένες τοποθεσίες. Οι πελάτες μπορούν να φορτίσουν σε σταθμούς φόρτισης IONITY σε ευνοϊκές τιμές που ξεκινούν από μόλις 0,30 € ανά kWh.

The post ID.3. Η αρχή ενός νέου κεφαλαίου first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Nέο Ford Puma ST. Διαθέσιμο για παραγγελία με 35400 Ευρώ

cars

Mercedes-AMG GT Black Series. Επική με κάθε έννοια της λέξης!

cars

Volkswagen Transporter. Έγινε εβδομήντα ετών

cars

Η εταιρεία SpaceX λέει ότι σχεδιάζει να πουλήσει δορυφορικές συνδέσεις λέιζερ

cars

Ford. Προστατεύει από τον Covid 19 τους επιβάτων των Transit και Tourneo

cars

Renault Megane 1.5 dCi GT Line. Απολαυστικό και οικονομικό

cars

Μπορεί η Mitsubishi να επιστρέψει στον κόσμο των επιδόσεων;

cars

Με εκτίμηση στο κλασικό αυτοκίνητο

cars

Ο Στέφανος Κασσελάκης ακύρωσε τη συνάντηση με μέλη της AIPΑC στις ΗΠΑ

Bury