CARSNEWS
AUTONEWS

Η Daimler ισχυρίζεται πως δημιούργησε το πρώτο φορτηγό το 1896.

Έχοντας ήδη δημιουργήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης του και το πρώτο αυτοκίνητο το 1886, ο πάντοτε δραστήριος και εφευρετικός Gottlieb Daimler έψαχνε επιπλέον εφαρμογές της νέας τεχνολογίας. Έτσι, τοποθέτησε τον εν λόγω κινητήρα σε ένα σκάφος, σε μία μηχανοποιημένη πυροσβεστική μάνικα και το 1896, σε ένα φορτηγό. Με τα σημερινά δεδομένα, θα ήταν υπερβολή να χαρακτηρίσουμε εκείνο το όχημα ως “φορτηγό” καθώς ο όρος “κάρο με μηχανή” μοιάζει πιο δόκιμος αλλά επί της ουσίας και κρίνοντας από την χρήση για την οποία προοριζόταν, η δημιουργία του Daimler ήταν το πρώτο φορτηγό στον κόσμο.

Στο πίσω μέρος του κάρου λοιπόν, ο Daimler τοποθέτησε τον δικύλινδρο “Phoenix” κινητήρα που μετρούσε σε χωρητικότητα 1.06 λίτρα και ήταν σε θέση να παράγει 4 (ολόκληρα) άλογα. Η μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα γινόταν με έναν ιμάντα ενώ δύο ελικοειδή ελατήρια προστάτευαν τον Φοίνικα από τους κραδασμούς, οι οποίοι λόγω των χαλύβδινων τροχών δεν έλειπαν. Μία αλυσίδα μετέφερε τις κινήσεις του τιμονιού στον εμπρός άξονα τη στιγμή που οδηγός καθόταν πάνω και μπροστά από αυτόν ακριβώς όπως σε ένα κάρο. Η κατανάλωση του πρώτου φορτηγού δε, ήταν περίπου 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα ή με τις… μονάδες μέτρησης της εποχής, “0.4 χιλιόγραμμα ανά ίππο και ώρα”.

Από εκεί και πέρα, ο Gottlieb Daimler και ο Wilhelm Maybach δούλεψαν πάνω στην βελτίωση του αρχικού concept. Μόλις 2 χρόνια αργότερα για παράδειγμα, μετατόπισαν τον ισχυρότερο πλέον, Phoenix κινητήρα στο εμπρός μέρος και πιο συγκεκριμένα, κάτω από το κάθισμα του οδηγού ενώ λίγο αργότερα το ίδιο έτος, καθώς οι δύο συνεργάτες δεν ήταν ικανοποιημένοι ακόμα από την δημιουργία τους, ο κινητήρας μετακόμισε ακόμα πιο μπροστά χαρίζοντας στο φορτηγό ένα πιο γνώριμο look, μεγάλωσε στα 2.2 λίτρα και δυνάμωσε, παράγοντας πλέον 10 ίππους χάρη και τη νέα μαγνητική ανάφλεξη της Bosch.

Ο Daimler ήταν αρκετά διστακτικός στο να προσφέρει το νέο 5-τονο φορτηγό του στο κοινό, οπότε πέρασε τους πρώτους μήνες υποβάλλοντας την δημιουργία του στις καθημερινές δοκιμασίες που περιελάμβανε η εργασία σε ένα εργοστάσιο τούβλων στο Heidenheim και διορθώνοντας ότι έλλειψη ή αδυναμία προέκυπτε από την δοκιμή. Μετά, ήρθαν οι πρώτοι πελάτες από την Αγγλία, την γενέτειρα της βιομηχανοποίησης και την Γαλλία ενώ από το 1899 μέχρι και το 1905 η γκάμα της Daimler-Motoren-Gesellschaft μεγάλωσε με την δεύτερη γενιά που περιελάμβανε φορτηγά με ωφέλιμο φορτίο από 500 κιλά έως 5 τόνους και κινητήρες από 8 έως 35 ίππων αναλόγως της εφαρμογής. Η ουσία είναι ότι οι πρώτες βάσεις είχαν μπει και η Βιομηχανική Επανάσταση της οποίας τα αποτελέσματα είχαν εμφανιστεί αρκετά χρόνια πριν, δημιούργησε την ανάγκη για ταχύτερες και πιο αποδοτικές μεταφορές.

The post Η Daimler ισχυρίζεται πως δημιούργησε το πρώτο φορτηγό το 1896. first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Ράλλυ Ακρόπολις: Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αναδείχθηκε η κορυφαία «Αθλητική Διοργάνωση της Χρονιάς»

cars

Η Porsche είναι ανοιχτή σε νέες εκδόσεις της Taycan.

cars

Ferrari: Ο σχεδιασμός ειδικά για γυναίκες είναι λάθος.

cars

Kosmocar-Ducati. Eπιμόρφωσε τους εκπαιδευτές σχολών οδηγών

cars

Donkervoort D8 GTO-JD70. Ένα υπερόπλο για την πίστα και όχι μόνο!

cars

Seat. Με πλήρη γκάμα στην Έκθεση «Αυτοκίνηση Anytime 2019»

cars

DS 3 Crossback 1.2 Pure Tech 100 PS. Φινετσάτο

cars

Ο καιρός σήμερα 7/4/2024

Bury

Νέο Renault Captur. Πεντάστερο και με τη βούλα

cars