CARSNEWS
F1 & RACES

Δωρεάν πελατειακά σασί στη Formula 1;

Μπορεί ο μαγικός κόσμος της Formula 1 να είναι ένας κόσμος συχνά αλόγιστης σπατάλης, όμως η παγκόσμια πανδημία του κορωνοϊού αλλάζει τα δεδομένα.

Μετά την απόφαση επιβολής περιορισμών στους προϋπολογισμούς και την περαιτέρω μείωσή τους στα 145 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο, υπάρχει μία τάση για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία. Με τον πρόεδρο της McLaren, Zak Brown, να είναι υπέρμαχος αυτής.

Ο Αμερικανός έκανε λόγο ακόμα και για μείωση του budget cap στα 100 εκατομμύρια δολάρια ενώ δεν δίστασε να κάνει λόγο για παροχή πελατειακών σασί… δωρεάν! Τα λόγια του έρχονται ως απάντηση σε δηλώσεις του Christian Horner, επικεφαλής της Red Bull Racing.

Ο Βρετανός που εκπροσωπεί μία ομάδα που μαζί με τη Ferrari αντιστέκονται με κάθε τρόπο στις ακραίες μειώσεις των προϋπολογισμών υποστήριξε πρόσφατα πως «…ο ταχύτερος τρόπος να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα, είναι με την μείωση του κόστος. Κάποιες ομάδες μπορούν να αγοράζουν σασί, να γλιτώνουν τα κόστη έρευνας και εξέλιξης και ουσιαστικά να “τρέχουν” αγωνιστικά προγράμματα έχουν στη διάθεσή τους αξιοπρεπή εξοπλισμό».

Ο Horner έφερε το παράδειγμα της Toro Rosso που το 2008 πήρε νίκη στο ιταλικό Grand Prix χρησιμοποιώντας ουσιαστικά μονοθέσιο που είχε σχεδιάσει η “μεγάλη αδερφή” Red Bull Racing. Και τόνισε πως τα πελατειακά σασί, θα πρέπει να είναι σασί της περασμένης σεζόν.

Η απάντηση του Brown ήταν μάλλον… καυστική αφού τίποτα στον κόσμο της F1 δεν είναι “τσάμπα”: «Αν ακολουθήσουμε αυτή την κατεύθυνση, με πελατειακά σασί της προηγούμενης σεζόν, θα πρέπει αυτά να δωρίζονται! Γιατί τα σασί της προηγούμενης σεζόν πάνε στα σκουπίδια. Δεν θα υπήρχε κόστος για τους κατασκευαστές. Θα είχαν ολοκληρώσει τη δουλειά πάνω στο σασί, κάθε εξέλιξη, θα είχαν τα ανταλλακτικά και αντί να τα αποθηκεύουν, θα μπορούσαν να τα δώσουν όλα στους συνεργάτες τους».

Πάντως γενικά, ο Brown, τάσσεται ενάντια στην ιδέα μονοθεσίων κλώνων. Είναι χαρακτηριστικά όσα είπε στο Motorsport.com: «Δεν είμαι υποστηρικτής των πελατειακών μονοθεσίων. Όλοι μιλούν για το DNA της Formula 1 και το DNA του σπορ είναι ο καθένας να κατασκευάζει μόνος του το μονοθέσιό του. Τον τελευταίο καιρό έχουμε διευρύνει τα όρια, βλέπουμε κάποιους να κατασκευάζουν… μονοθέσια άλλων. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να εξεταστεί ενδελεχώς. Ακόμα κι αν αυτό γίνεται λόγω κόστους, είναι μία προσωρινή λύση».

Διαβάστε ακόμα:

Ένα επικό road trip στην Ολλανδία με μονοθέσια F1 (video)

F1 Virtual GP: Ο Albon νίκησε τον Leclerc (vids)

Επεκτείνεται το shut down στα εργοστάσια της F1

--

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Οδηγοί Formula1: Τα βγάζουν πέρα με το …βασικό

cars

Formula 1: Ο κακός μπαμπάς του Μαξ Φερστάπεν

cars

F1 GP Μεξικού: Ρεκόρ, μποϊκοτάζ και μία σταθερά (+ video)

cars

Η ναυτιλία επιστρέφει στους hi-tech ανέμους

cars

Η ανανέωση του Αλόνσο έφερε τα πάνω κάτω στη μεταγραφική περίοδο της F1

cars

Στην Mercedes μέχρι το 2025 Hamilton & Russell

cars

Formula 1: «Έβρεξε» ποινές στην Αυστρία

cars

Πισωγύρισμα για τη Red Bull: Μένει πίσω στον τεχνολογικό αγώνα του 2026

cars

Fernando Alonso’s new Aston Martin contract will continue after he retires

Bury