CARSNEWS
NEW MODELS

Έρευνα: Γιατί δεν πρέπει να οδηγούμε με ανοικτά παράθυρα

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας κάθε χρόνο περισσότεροι από επτά εκατομμύρια άνθρωποι σε ολόκληρο τον πλανήτη χάνουν τη ζωή τους εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Ρύπανση η οποία δεν… προσπερνά εκείνους που επιλέγουν το αυτοκίνητο για την καθημερινή μετακίνησή τους, από τη στιγμή μάλιστα που διατηρούν τη μάλλον κακή συνήθεια να κρατούν τα παράθυρά τους ανοιχτά.

Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει έρευνα η οποία διεξήχθη στις πλέον επιβαρυμένες πόλεις του πλανήτη, εστιάζοντας στα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης που εντοπίζονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όταν αυτό κινείται σε ώρες αιχμής με τα παράθυρα ανοιχτά.

Τα αποτελέσματα των μετρήσεων είναι ενδεικτικά τις επιβάρυνσης που δέχονται όσοι επιλέγουν να κινηθούν με αυτόν τον τρόπο σε σχέση τουλάχιστον με εκείνους που επιλέγουν την ακριβώς αντίθετη πρακτική, εμπιστευόμενοι το σύστημα κλιματισμού του οχήματος.

Και αυτό γιατί κρατώντας τα παράθυρα ανοιχτά, εκθέτουμε τον θάλαμο επιβατών στις πηγές από τις οποίες εκλύονται οι ρύποι, κάτι που σύμφωνα με την έρευνα συμβαίνει τουλάχιστον στο 1/3 της συνολικής διαδρομής.

Στην περίπτωση, λοιπόν, που επιλέξουμε να κλείσουμε τα παράθυρα κατά την κίνησή μας στην πόλη και επιλέξουμε την επανακυκλοφορία του αέρα, τότε τα μικροσωματίδια μειώνονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κατά 80%.

Μάλιστα, το ποσοστό αυτό αυξάνεται περαιτέρω στην περίπτωση που το αυτοκίνητό μας διαθέτει φίλτρα καμπίνας τα οποία είναι ικανά να «καθαρίσουν», όσο αυτό είναι εφικτό, την ατμόσφαιρα.

Σημαντικά χαμηλότερα είναι τα ποσοστά των αιωρούμενων μικροσωματιδίων τις ώρες που δεν παρουσιάζεται κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους, με τη ρύπανση του αέρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου να μειώνεται κατά 91% στην περίπτωση που διατηρούμε τα παράθυρα ανοικτά και κατά 41% όταν έχουμε κλειστά τα παράθυρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έρευνα συμμετείχαν 10 διαφορετικές πόλεις οι οποίες δεν φημίζονται για την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα, όπως το Κάιρο, το Σάο Πάολο και η Τσενάι της Κίνας.    

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

H Porsche 911 Turbo S γίνεται ελαφρύτερη και ακόμα πιο σπορ.

cars

Παράταση εγγύησης από την Audi

cars

Όταν η Bugatti σχεδίαζε την επιστροφή της στην Formula 1

cars

Δεν υπάρχει πιο φαρδύ Audi SQ7 από αυτό της Abt

cars

Η μάχη των ηλεκτρικών: Το Peugeot e-208 κόντρα στο MINI Electric

cars

H DS Automobiles είναι η premium εταιρία με το χαμηλότερο CO2

cars

Η Aston Martin θέλει να γίνει μία «Βρετανική Ferrari»

cars

Η Cadillac Escalade έρχεται με οθόνη από το μέλλον

cars

O Elon Musk στέλνει 40.000 δορυφόρους στο διάστημα

cars