CARSNEWS
NEW MODELS

Audi Q8 e-tron: Αποκάλυψη για τη νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα της Audi (photos)

Το ημερολόγιο έδειχνε 2018 όταν η Audi έκανε το πρώτο μεγάλο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση με την αποκάλυψη του Audi e-tron. Σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά και με την πρώτη ηλεκτρική πρόταση να έχει φτάσει τις 150.000 πωλήσεις, η εταιρεία από το Ingolstadt παρουσιάζει το νέο της δημιούργημα, το Audi Q8 e-tron, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στους υποψήφιους αγοραστές είτε με το κλασικό SUV αμάξωμα είτε ως Sportback.

Η επιλογή της ονομασίας προφανώς και δεν είναι τυχαία αφού με αυτό τον τρόπο τα τέσσερα δαχτυλίδια θέλουν να ξεκαθαρίσουν το τοπίο και να τοποθετήσουν τη νέα πρόταση στην κορυφή των ηλεκτρικών SUV της γκάμας. Το ότι έχουμε να κάνουμε με ένα EV μπορεί να το αντιληφθεί ο καθένας με την πρώτη κιόλας ματιά αφού φρόντισαν να διατηρήσουν τη σχεδιαστική γλώσσα που έχουν υιοθετήσει για αυτή την κατηγορία των μοντέλων τους.

Πέραν από τις κλασικές «Audi γραμμές» που διατρέχουν όλο το αμάξωμα, το στοιχείο που δεσπόζει είναι η μάσκα η οποία στο πάνω μέρος φέρει μια LED γραμμή με την οποία οι σχεδιαστές θέλησαν να ενώσουν τα δύο φωτιστικά σώματα. Ανάλογη σχεδιαστική λογική συναντάμε και στο πίσω μέρος, με τη LED γραμμή να «διατρέχει» από άκρη σε άκρη την πόρτα του χώρου αποσκευών και να δένει αρμονικά με τον μαύρο διαχύτη.

Την ίδια στιγμή οι designers φρόντισαν να ενσωματώσουν μια νέα απεικόνιση της εταιρικής ταυτότητας με την τρισδιάστατη σχεδίαση των τεσσάρων δαχτυλιδιών στο εμπρός και στο πίσω μέρος καθώς και με την τοποθέτηση του brand στη μεσαία κολώνα του αυτοκινήτου.

Με το μήκος να φτάνει τα 4.915 mm, το πλάτος τα 1.937 mm, το ύψος 1.619 mm για το Sportback και 1.633 mm για το SUV, το Q8 e-tron υπόσχεται ότι μπορεί να προσφέρει άνετους χώρους στους επιβάτες. Σε αυτή την κατεύθυνση συμβάλει και το μεταξόνιο των 2.928 mm που εκτός από ευρυχωρία στη δεύτερη σειρά καθισμάτων προσφέρει και έναν χώρο αποσκευών της τάξεως των 528 lt για το Sportback και των 569 lt για το SUV. Παράλληλα, υπάρχει και το γνωστό «frunk», δηλαδή ο χώρος αποθήκευσης κάτω από το καπό, ο οποίος έχει χωρητικότητα 62 lt.

Και οι δύο τύποι αμαξώματος είναι διαθέσιμοι σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις όπου όλες έχουν την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Η πρώτη είναι η Audi Q8 50 e-tron που εφοδιάζεται με ένα ζευγάρι ηλεκτροκινητήρων με συνολική ισχύ τα 250 kW (340 PS)και 664 Nm ροπής ενώ η αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 491-505 km (WLTP).

Η δεύτερη είναι η Audi Q8 55 e-tron, έχει και αυτή δύο ηλεκτροκινητήρες, με τη δύναμη να αυξάνεται στα 300 kW (408 PS) ενώ η ροπή παραμένει ίδια. Σε αυτή την περίπτωση η αυτονομία για το SUV φτάνει έως και τα 582 km ενώ στο Sportback ο αριθμός ανεβαίνει στα 600 km.

Η τρίτη και κορυφαία έκδοση είναι η SQ8 e-tron με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες όπου συνδυαστικά αποδίδουν 370 kW (503 PS) και 973 Nm ροπής. Στην περίπτωση του SUV η αυτονομία δεν ξεπερνά τα 494 km ενώ στο Sportback ο αντίστοιχος αριθμός φτάνει τα 513 km. Όσον αφορά στην τελική ταχύτητα αυτή περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 km/h για τις δύο πρώτες εκδόσεις και στα 210 km/h για το SQ8 e-tron.

Aναβαθμισμένο σύστημα μπαταριών και πιο γρήγορη φόρτιση

Σημαντική δουλειά έχει γίνει τόσο στον τομέα της φόρτισης αλλά και στα συστήματα μπαταριών ώστε να μπορούν οι οδηγοί να απολαμβάνουν τις αρετές της ηλεκτροκίνησης χωρίς τα «άγχη» που προκαλεί η συγκεκριμένη τεχνολογία στους οδηγούς.

Στο κομμάτι των μπαταριών υπάρχουν δύο επιλογές. Την πρώτη τη συναντάμε στη βασική έκδοση και έχει χωρητικότητα 95 kWh (ωφέλιμη ισχύς 89 kWh) ενώ η δεύτερη αφορά τις δύο επόμενες εκδόσεις και έχει χωρητικότητα 114 kWh (ωφέλιμη ισχύς 106 kWh).

Με τη χρήση ταχυφορτιστή το Audi Q8 50 e-tron μπορεί να φορτίσει έως και με 150 kW ενώ στις δύο επόμενες εκδόσεις η φόρτιση γίνεται έως 170 kW. Σε αυτή την περίπτωση η μπαταρία μπορεί να φτάσει από το 10% έως το 80% μέσα σε 31 λεπτά προσφέροντας στο όχημα αυτονομία 420 km.

Από εκεί και πέρα η νέα πρόταση της Audi έρχεται με στάνταρ τη λειτουργία Plug & Charge όπου ενεργοποιεί αυτόματα το σημείο φόρτισης κατά την εισαγωγή του καλωδίου στη θύρα. Παράλληλα έγινε γνωστό ότι η νέα υπηρεσία φόρτισης της Audi θα αντικαταστήσει σύντομα την υπάρχουσα e-tron και θα επιτρέπει την πρόσβαση σε περίπου 400.000 δημόσια σημεία σε όλη την Ευρώπη.

Mε στάνταρ αερανάρτηση και μια σειρά καινοτομιών στους ηλεκτροκινητήρες

Το ύψος του αμαξώματος του νέου Q8 e-tron μπορεί να ποικίλλει συνολικά κατά 76 mm, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης ενώ για να βελτιστοποιηθεί η δυναμική του αυτοκινήτου στα πλευρικά δυναμικά φορτία, σε μια στροφή λόγου χάριν, η αερανάρτηση έχει ρυθμιστεί ανάλογα.

Επιπλέον, ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC) επιτρέπει ακόμη καλύτερο έλεγχο στις στροφές. Το Audi Q8 e-tron χειρίζεται επίσης ένα υψηλό ρυθμό οδήγησης εξαιρετικά καλά χάρη στο σύστημα διεύθυνσης με προοδευτική υποβοήθηση.

Η σχέση μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης άλλαξε, ώστε να ανταποκρίνεται πολύ πιο γρήγορα σε μικρομετρικές κινήσεις του τιμονιού, ενώ το σύστημα συμπληρώνεται από πιο άκαμπτα ρουλεμάν ανάρτησης εμπρός με αποτέλεσμα οι κινήσεις του τιμονιού να μεταδίδονται πιο άμεσα στους τροχούς και η πληροφόρηση του οδηγού να είναι πιο ακριβής.

Σημαντικές τροποποιήσεις έγιναν και στον ασύχρονο κινητήρα του πίσω άξονα στον οποίο το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο δημιουργείται από 14 πηνία, αντί για 12. Αυτό σημαίνει ότι είναι ισχυρότερο και μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη δύναμη και υψηλότερη ροπή, όταν δώσει την εντολή ο οδηγός. Σε αντίθετη περίπτωση η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα απαιτεί λιγότερη ενέργεια και έτσι μειώνεται η κατανάλωση και αυξάνεται η αυτονομία.

Στην περίπτωση του SQ8 e-tron η Audi χρησιμοποιεί για πρώτη φορά τρεις ηλεκτροκινητήρες σε όχημα μαζικής παραγωγής με αυτόν που βρίσκεται στον μπροστινό άξονα να έχει ισχύ 124 kW. Οι άλλοι δύο είναι τοποθετημένοι στον πίσω άξονα με τον καθένα να έχει ισχύ 90 kW και η ροπή μπορεί να κατανεμηθεί μεταξύ των δύο τροχών μέσα σε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου.

Βάζοντας την αεροδυναμική σε πρώτο πλάνο

Κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θέλει να πετύχει τη μέγιστη δυνατή αυτονομία πρέπει να αφιερώσει μεγάλο μέρος της ανάπτυξής του στην αεροδυναμική. Η Audi το γνωρίζει καλά και στην περίπτωση του Q8 e-tron φρόντισε να τοποθετήσει τον συγκεκριμένο τομέα πολύ ψηλά στη λίστα με τις προτεραιότητές της.

Οι παρεμβάσεις που έγιναν είχαν ως αποτέλεσμα ο συντελεστής οπισθέλκουσας στην περίπτωση του Sportback να μειωθεί από 0,25 cw σε 0,24 cw ενώ στην περίπτωση του SUV ο αριθμός έπεσε από 0,28 cw σε 0,27 cw.

Επιπρόσθετα στην γρίλια η Audi χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το σύστημα self-sealing το οποίο έρχεται να λειτουργήσει επικουρικά στα ενεργά κλαπέτα που ανοιγοκλείνουν αυτόματα και βελτιστοποιούν τη ροή του αέρα στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου.

Τεχνολογία αιχμής και παρκάρισμα μέσα από το smartphone

Σε ένα αυτοκίνητο σαν το Audi Q8 e-tron δεν θα μπορούσαν να γίνουν εκπτώσεις στο κομμάτι της τεχνολογίας. Συνολικά υπάρχουν 40 συστήματα υποβοήθησης τα οποία αντλούν πληροφορίες από πέντε ραντάρ, ισάριθμες κάμερες, 12 αισθητήρες υπερύχων και στη συνέχεια τα δεδομένα μεταφέρονται και αναλύονται στην κεντρική μονάδα ελέγχου.

Άξιο αναφοράς είναι το σύστημα remote park assist plus το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να χειρίζεται το αυτοκίνητο, ακόμα και στις πιο «στριμωγμένες» θέσεις σταύθμευσης, μέσω της εφαρμογής myAudi από το κινητό του τηλέφωνο. Όταν το όχημα πραγματοποιεί την τελευταία μανούβρα για να σταθμεύσει τότε ο κινητήρας σβήνει αυτόματα, ενεργοποιείται το χειρόφρενο και κλειδώνουν οι πόρτες!

Το eco-friendly εσωτερικό που… ξεχειλίζει ποιότητα

Με την πρώτη ματιά στο εσωτερικό τα μάτια πέφτουν πάνω στις δύο οθόνες που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα και έχουν ενσωματώσει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, απομακρύνοντας ουσιαστικά κάθε φυσικό διακόπτη.

Η κεντρική οθόνη έχει διαγώνιο 10,1 ίντσες, αυτή που βρίσκεται από κάτω 8,6 ίντσες και αμφότερες εφοδιάζονται με το λειτουργικό σύστημα απόκρισης αφής MMI ενώ δέχονται και φωνητικές εντολές αυξάνοντας το επίπεδο ασφάλειας. Το ζευγάρι των οθονών συμπληρώνεται με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων υψηλής ευκρίνειας ενώ προαιρετικά είναι διαθέσιμο και το head-up display.

Μέσα σε όλα αυτά δεν θα μπορούσε να λείπει και η eco-friendly προσέγγιση με την Audi να τονίζει πως μια σειρά υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό του Q8 e-tron προέρχεται από τη διαδικασία ανακύκλωσης ενώ ήδη τρέχει η έγκριση μέσω της οποίας θα πιστοποιηθεί το αυτοκίνητο ως net-carbon-neutral1 για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Οι παραγγελίες για το Audi Q8 e-tron σε όλες τις εκδόσεις αναμένεται να ανοίξουν στα μέσα Νοεμβρίου με τα πρώτα αυτοκίνητα τα φτάνουν στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης τον Φεβρουάριο του 2023. Όσο για την τιμή ο κατασκευαστής αποκάλυψε ότι στη Γερμανία το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο από τις 74.400€ για τη βασική έκδοση.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Με εφτάρι μηχανικό κιβώτιο οι Porsche 911 S/4S του 2021

cars

Η Mercedes ίσως έχει πρώτη πρόσβαση σε ένα νέο τύπο μπαταρίας της ΙΒΜ

cars

Περιπολικό προκαλεί τροχαίο δυστύχημα (Video)

cars

H Porsche έδωσε 9.000 ευρώ bonus στους εργαζόμενούς της και τους ζητά να κάνουν δωρεές

cars

Aπολαύστε ένα “αγροτικό” με… 3.000 άλογα! (Video)

cars

Η νέα BMW Σειρά 4 Coupe αποκαλύπτεται

cars

Πρώτη γεύση από νέο Hyundai i20

cars

H νέα BMW M2 Coupe δείχνει γήινη και ταυτόχρονα θεϊκή

cars

Οδηγούμε τη νέα BMW X2 στην Πορτογαλία

cars