CARSNEWS
F1 & RACES

F1 2024: 5 συν 1 προβλέψεις για τη νέα σεζόν

Η νέα σεζόν της Formula 1 βρίσκεται προ των πυλών, με τις χειμερινές δοκιμές να ξεκινούν την Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου, και την αγωνιστική δράση την Πέμπτη, 29 Φεβρουαρίου, όταν τα μονοθέσια θα βγουν στην πίστα του Μπαχρέιν για την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix.

Είναι σίγουρα δύσκολο να αναγνώσει κανείς τα πράγματα πριν καν πάρει μία γεύση από τις δυναμικές ομάδων, οδηγών κι αυτοκινήτων στην πίστα, όμως όχι ακατόρθωτο. Δύο συντάκτες του Car and Driver κάνουν τις δικές τους προβλέψεις πριν την έναρξη του πρωταθλήματος F1 2024.

Δημήτρης Μπίζας:

Η Red Bull θα δυσκολευτεί

Το 2024 είναι η τρίτη συνεχόμενη σεζόν με σταθερούς κανονισμούς, και κανονισμούς που είναι εκ φύσεως αρκετά περιοριστικοί. Αυτό σημαίνει πως, σιγά-σιγά, με κάθε κύκλο εξέλιξης που περνά, η απόσταση ανάμεσα στην πρώτη και την τελευταία ομάδα μειώνεται.

Η Red Bull δεν θα αποτελέσει εξαίρεση αυτής της φυσικής ροής των πραγμάτων, και είναι δεδομένο ότι θα απειληθεί εντονότερα φέτος από ό,τι το 2022 ή το 2023. Μπορεί να μην χάσει την πρωτιά, μπορεί να μην χάσει πολλούς αγώνες, αλλά θα δυσκολευτεί. Mercedes, Ferrari, McLaren και Aston Martin θα πιέσουν, θα παλέψουν, θα προσπαθήσουν να κλείσουν την ψαλίδα, κι ίσως να το καταφέρουν.

Η McLaren θα υποπέσει σε λάθη

Αυτό, πάντως, δεν αποκλείει το ενδεχόμενο ο ανταγωνισμός να σκοντάψει – κι η πιο πιθανή ομάδα να το κάνει αυτό φέτος είναι η McLaren.

Είναι πραγματικότητα πως οι Βρετανοί δεν έκαναν λάθη στην εξέλιξη της MCL60 πέρυσι, αλλά τώρα ετοιμάζεται να κάνει όχι μόνο βήματα, αλλά άλματα μπροστά. Κι όπως κάθε άλμα, έτσι κι αυτό ενέχει το ρίσκο να πέσεις με τα μούτρα στο πάτωμα, αντί να πατήσεις γερά στη γη. 

Το νέο τεχνικό επιτελείο με την τριανδρία Bob Marshall, David Sanchez και Πίτερ Προδρόμου θα δοκιμαστεί σκληρά φέτος, και θα πρέπει να δείξει ότι μπορεί να συνεργαστεί αγαστά και να μην προκύψει κακοφωνία αντί για πολυφωνία.

Ο Antonelli θα πείσει ενόψει 2025

Η αποχώρηση του Lewis Hamilton από τη Mercedes με το τέλος του 2024 αφήνει ένα μεγάλο κενό στην ομάδα, και η επιλογή του Andrea Kimi Antonelli δεν αποτελεί εξαιρετικά απίθανη.

Όσο περνά ο καιρός, τόσο περισσότερο φαίνεται πως ο Ιταλός, μέλος της ακαδημίας της Mercedes, να είναι το plan A των Γερμανών. Ωστόσο, θα πρέπει να το αποδείξει με την παρουσία του στη Formula 2, κι όντας ακόμα 17 ετών (γίνεται 18 το καλοκαίρι), θα πρέπει να μιλάμε για υπερταλέντο τύπου Max Verstappen για να το πετύχει.

Αλλά αυτή είναι η προσδοκία, και θα τολμήσουμε να πούμε πως θα αντεπεξέλθει στις προσδοκίες που έχουν δημιουργηθεί για το πρόσωπό του. Είναι, άλλωστε, μία καλή ευκαιρία να τα πάει καλά στη F2, τώρα που άλλαξαν τα αυτοκίνητα κι όλοι ξεκινούν από λευκό χαρτί.

Μαρίλη Πινιατάρο:

Ο Lewis Hamilton θα επιστρέψει στις νίκες

Η τελευταία φορά που ο Lewis Hamilton κατέκτησε το ψηλότερο σκαλί του βάθρου ήταν στο Grand Prix Σαουδικής Αραβίας (πόσο ειρωνικό) του 2021. Ακολούθησε το τραυματικό για τον ίδιο κι αμφιλεγόμενο για τους υπόλοιπους Grand Prix Άμπου Ντάμπι, όπως και δύο πλήρεις σεζόν χωρίς νίκη, ολοκληρώνοντας έτσι ένα σερί 15 νικηφόρων ετών.

Με τον ίδιο να αποχωρεί από τη Mercedes στο τέλος του 2024 για να ντυθεί στα κόκκινα της Ferrari, είναι αναμενόμενο ότι θα πράξει τα μέγιστα, προκειμένου να κλείσει αυτό το κεφάλαιο με επιτυχία. Αν η ψαλίδα ξεκινήσει να κλείνει κι οι Γερμανοί προσφέρουν στον 7κις παγκόσμιο πρωταθλητή ένα «εργαλείο» με το οποίο μπορεί να δουλέψει, είναι δεδομένο ότι θα επιστρέψει εκεί που είχε συνηθίσει να βρίσκεται.

Η Ferrari θα κρατήσει χαμηλά την μπάλα

Η αλήθεια είναι ότι το crossover Hamilton-Ferrari είναι κάτι που πολλοί περίμεναν κι ήλπιζαν να δουν. Εξάλλου, κι ο ίδιος ο Βρετανός δήλωσε ότι ήταν ένα παιδικό του όνειρο, που μόλις πραγματοποιήθηκε. Έχοντας όμως, ήδη σχέδια για το 2025, πώς θα πάει η χρονιά των Ιταλών το 2024;

Τα πρώτα δείγματά τους στην πίστα ήταν θετικά, όμως λέγεται ότι η Ferrari θα εστιάσει περισσότερο στο να προσφέρει στον Hamilton ένα μονοθέσιο που μπορεί κι αξίζει να κατακτήσει έναν παγκόσμιο τίτλο, έχοντας ήδη ξεκινήσει την εξέλιξη του αυτοκινήτου της επόμενης σεζόν. Μία χρονιά χωρίς μεγάλα, κοστοβόρα λάθη, συγκροτημένη και με καλά αποτελέσματα, είναι αυτό που χρειάζεται η ομάδα για να πετύχει αυτόν τον στόχο.

Θα δούμε νέους νικητές

Συνήθως, μετά από κάθε περίοδο «παντοδυναμίας» ενός οδηγού ή ομάδας (βλ. Schumacher, Vettel, Hamilton, Verstappen κοκ) και πριν την επίσης παραδοσιακή αλλαγή των κανονισμών, επέρχεται ο πλουραλισμός στους νικητές.

Με το midfield να έρχεται πιο κοντά στη Red Bull ήδη από το 2023 και την επόμενη μεγάλη αλλαγή στους κανονισμούς να είναι προγραμματισμένη για το 2026, δηλαδή σε δύο χρόνια από τώρα, όλα δείχνουν ότι το 2024 θα είναι η χρονιά που θα δούμε αυτό το φαινόμενο να επιστρέφει.

Φυσικά, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θα μπορούσαν να κατακτήσουν την πρώτη τους νίκη τη φετινή σεζόν. Ο Lando Norris βρίσκεται στο κυνήγι από το Grand Prix Ρωσίας του 2021, όταν μία λανθασμένη απόφαση στη βροχή του στέρησε μία αρκετά σίγουρη νίκη, ενώ ο Oscar Piastri έχει ήδη βρεθεί πολλάκις πολύ κοντά στο να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί και μάλιστα όντας rookie. Το ίδιο ισχύει και για τον Alex Albon, ο οποίος απέδειξε σε κάθε αγώνα του περασμένου έτους ότι είναι απολύτως ικανός να «ξεζουμίσει» το μονοθέσιο που του προσφέρεται.

Ειδική μνεία στον Fernando Alonso, που φυσικά δεν είναι άγνωστος στις νίκες, όμως περιμένει τη στιγμή που θα ξανακουστεί ο ισπανικός εθνικός ύμνος προς τιμήν του από το Grand Prix Ισπανίας του 2013.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

F1TV: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε – Ποια πακέτα προσφέρει, πόσο κοστίζει

F1 2024: Οι πέντε πιο σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς ενόψει της νέας σεζόν

FIA για Horner: «Θα διατηρήσουμε την ακεραιότητα του σπορ»

Related Articles

F1: Αύξηση κερδών για τη Red Bull το 2022

cars

Formula 1: Η «εκκίνηση» της νέας σεζόν θα είναι εξαντλητική

cars

10+1 facts για το Ουγγρικό GP!

cars

Ο Χούλκενμπεργκ εμπνέεται από την Μπάρμπι: «Ας δούμε αν θα με βοηθήσει αυτή τη στιγμή»

cars

F1: O Elon Musk πήγε στην πίστα με το Tesla Cybertruck

cars

Πάει για οριστική ματαίωση το Grand Prix Κίνας

cars

LIVE TV: Δείτε την παρουσίαση της νέας Mercedes-AMG W15 (vid)

cars

Αυλαία με νέο ρεκόρ Φερστάπεν

cars

Inside Formula 1 and Formula E’s bold new ‘festival of entertainment’ model in sports

cars