Η Formula 1 σκέφτεται να πάει… “back to the future”, με τον διευθύνων σύμβουλο του σπορ, Στέφανο Ντομενικάλι, να επιβεβαιώνει πως εξετάζεται το ενδεχόμενο, να εγκαταλειφθεί μέσα στην προσεχής δεκαετία τις υβριδικές μονάδες ισχύος, τον ηλεκτρισμό και τις μπαταρίες και να γυρίσει στα παλιά και…ατμοσφαιρικά, πολυκύλινδρα, ηχηρά μοτέρ.
Το 2014, οι θορυβώδες και ατμοσφαιρικοί κινητήρες, V8, σίγησαν μια για πάντα και έδωσαν την θέση τους στο υβριδικό σύστημα που έχουμε μέχρι σήμερα, το οποίο αποτελείται από κινητήρες V6 τούρμπο συν δύο ηλεκτροκινητήρες, (MGU-K και MGU-H), με την ενέργεια τους να αντλείται από το φρενάρισμα και την θερμότητα στο εσωτερικό του Turbo, αντίστοιχα.
Η πρώτη μεγάλη αλλαγή των μονάδων ισχύων – μετά από αυτή, του 2014 – αναμένεται να πραγματοποιηθεί, το 2026
Συγκεκριμένα, θα αφαιρεθεί ο ένας εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων, MGU-H και θα δοθεί έμφαση στην ηλεκτροκίνηση, δεδομένου ότι το 50% της ισχύος των μονοθεσίων, θα παράγονται από τον ηλεκτρισμό.
Μπορεί η αλλαγή των κανονισμών των κινητήρων – πέρα από τις ήδη προκαθορισμένες αλλαγές – να φαντάζει αδύνατη, δεδομένου ότι αποτέλεσαν τον βασικό πυλώνα, προκειμένου να εισέλθει η Audi στο σπορ, να πραγματοποιηθεί η συμφωνία της Ford, με την RedBull Racing και να παραμείνει η Honda στο άθλημα, μέσω της Aston Martin και μπορεί η Formula 1, να παρακολουθεί στενά την πορεία των αυτοκινητοβιομηχανιών – ειδικά στο κομμάτι των e-fuels – όμως αυτά από μόνα τους, δεν αρκούν για να σβήσουν τις ελπίδες των οπαδών, του σπορ.
Εικόνα: Pixabay
Υπάρχει το ενδεχόμενο λοιπόν, να δούμε την επιστροφή των κινητήρων V8 και V10 κινητήρων;
Ο Στέφανο Ντομενικάλι, εξήγησε σε δηλώσεις του:
«Αν αποδώσουν οι μελέτες μας για την παραγωγή βιώσιμων καυσίμων, θα είμαστε σε θέση να σκεφτούμε τη νέα γενιά των κινητήρων, δίνοντας έμφαση στη μείωση του βάρους.
Θέλουμε έναν ανταγωνιστικό κινητήρα, με πολλή ιπποδύναμη και σπουδαίο ήχο. Το 99,9% των ανθρώπων θέλουν να ακούν ένα μονοθέσιο της Formula 1, να εκπέμπει δυνατό ήχο στην πίστα και πάλι, και αυτό είναι κάτι που έχουμε βάλει στο τραπέζι».
«Σήμερα βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο, στην οποία μεγάλοι κατασκευαστές πρέπει να εξελίσσουν υβριδικές και ηλεκτρικές τεχνολογίες διότι αυτές βρίσκονται στη γκάμα των πωλήσεών τους. Αλλά πιστεύω πως αν κάνουμε καλή δουλειά με τα βιώσιμα καύσιμα, θα είμαστε σε θέση να έχουμε πιο απλούς κινητήρες σε ορισμένα χρόνια, με χαμηλή επίπτωση στο βάρος. Αυτό είναι κάτι που σύντομα θα αρχίσουμε να σκεφτόμαστε», πρόσθεσε ο Ντομενικάλι.
«Είναι στο DNA της F1 να μειώνει το βάρος καθενός μεμονωμένου εξαρτήματος όσο το δυνατόν περισσότερο. Αυτό είναι πολύ σημαντικό ζήτημα. Με τα χρόνια το βάρος των αυτοκινήτων αυξήθηκε, και φυσικά κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί όσα έχουν γίνει στον τομέα της ασφάλειας. Αλλά έχει συμβεί παράλληλα και η εξέλιξη νέων τεχνολογιών και κατά συνέπεια η προσθήκη μπαταριών, μια πτυχή που συνέβαλλε στην αύξηση του βάρους. Ως Formula 1, πρέπει να αναρωτηθούμε τι μπορούμε να επιταχύνουμε από άποψη τεχνολογικής εξέλιξης, και εδώ το θέμα των βιώσιμων καυσίμων είναι καίριο.
Οι αντιλήψεις και η αγορά σε αυτό τον τομέα αλλάζουν, και πιστεύω πως ήταν πολύ καλή η απόφαση που ελήφθη όταν πήραμε αυτό το δρόμο. Δεν θέλουμε να ανοίξουμε έναν τεχνολογικό πόλεμο με την αμιγή ηλεκτροκίνηση, αυτή είναι μια τεχνολογία που θα έχει τη δική της αγορά. Όμως, πιστεύουμε ότι η F1 μπορεί να επιταχύνει τη δυνατότητα να αποκτήσουμε βιώσιμα καύσιμα στη σωστή τιμή και αυτό θα αποτελέσει μια σπουδαία βοήθεια για την αυτοκίνηση από απόλυτη άποψη, συμπεριλαμβανομένων των εμπορικών οχημάτων, της αεροπορίας, και των αυτοκινήτων που γυρίζουν τον κόσμο – που είναι σχεδόν ενάμισι δισεκατομμύριο. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική πρόκληση για τη Formula 1, και πιστεύω ότι θα βοηθήσει να πραγματοποιηθεί το όραμα όλων των ομάδων», κατέληξε ο Ιταλός