CARSNEWS
MOTONEWS

O πρώτος άνθρωπος που έκανε το γύρο του κόσμου με μοτοσυκλέτα

O πρώτος άνθρωπος που έκανε το γύρο του κόσμου με μοτοσυκλέτα
  • Διαβάστηκε από 1.045 αναγνώστες
  • Ημερομηνία δημοσίευσης: 03/10/2023

Το να γυρίσει κανείς όλο τον κόσμο οδηγώντας είναι ένα όνειρο για πολλούς, ενώ ακόμα και σήμερα αποτελεί μια περιπέτεια. Πηγαίνοντας εκατό χρόνια πίσω μπορούμε εύκολα να φανταστούμε πόσο δύσκολα ήταν τα πράγματα για τον Carl Stearns Clancy, τον πρώτο άνθρωπο που έκανε το γύρο του κόσμου με μοτοσυκλέτα.

Βρισκόμαστε στη Νέα Υόρκη τον Οκτώβρη του 1912, λίγους μήνες μετά το ναυάγιο του Τιτανικού και ένας νεαρός «γραφιάς» από το New Hampshire πρόκειται να ξεκινήσει το μεγαλύτερο ταξίδι της ζωής του. Αυτός ο Φιλέας Φογκ της πραγματικής ζωής (ο ήρωας του μυθιστορήματος του Ιουλίου Βερν, Ο γύρος του κόσμου σε 80 μέρες) επρόκειτο να γυρίσει όλο τον κόσμο πάνω στη μοτοσυκλέτα του.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Η μοτοσυκλέτα


Το «όπλο» με το οποίο ξεκίνησε ήταν μια Henderson Four του 1912, η ταχύτερη μοτοσυκλέτα της εποχής, με μια μονοτάχυτο κιβώτιο και απόδοση 7 ίππων, που μπορούσε να φτάσει τα 96 χλμ./ώρα. Για να τα φτάσει βέβαια έπρεπε ο Θεός ο ίδιος να την σπρώχνει στην κατηφόρα και για να είμαστε πιο ειλικρινείς η ταχύτητα με την οποία μπορούσε άνετα να ταξιδέψει ήταν περίπου 65 χ.α.ω.

7,5 λίτρα που χωρούσε το κυλινδρικό ντεπόζιτο χαρίζαν στην Henderson Four μια αυτονομία 160 χιλιομέτρων, ενώ απαιτούσε και ένα τέταρτο του λίτρου λάδι κάθε 280 χιλιόμετρα. Ίσως το μόνο κοινό που είχε με τις σημερινές μοτοσυκλέτες να ήταν το βάρος, καθώς σταματούσε τη ζυγαριά στα 140 κιλά.

 

Το ταξίδι


Με αυτόν τον “πύραυλο” λοιπόν, ο Clancy μπήκε στο καράβι και έφτασε στην Ιρλανδία, μαζί με ένα φίλο του, τον Walter Storey, ο οποίος βρισκόταν πάνω στη δική του Henderson Four, την οποία τράκαρε «με το καλημέρα» στην Ιρλανδία, καθυστερόντας το ταξίδι μέχρι την επισκευή. Όταν τελικά η μοτοσυκλέτα ετοιμάστηκε περιδιάβηκαν την Ιρλανδία πριν περάσουν στη Σκωτία, την Αγγλία και τη Γαλλία.

Στο Παρίσι έκαναν μια στάση 2 μηνών, κατά την οποία «απόλαυσαν τη ζωή του Παρισιού» (λέγε με Moulin Rouge) και εκεί ήταν που ο Storey αποφάσισε να σταματήσει το ταξίδι, αφήνοντας τον Clancy μόνο.

Μόνος λοιπόν ο Clancy συνέχισε να οδοιπορεί, ενώ αφήνοντας πίσω του τις πιο πολιτισμένες περιοχές της Ευρώπης τα πράγματα έγιναν αμέσως δυσκολότερα. Χάρτες δεν υπήρχαν, ή όπου υπήρχαν δεν ήταν σε καμία περίπτωση λεπτομερείς, σε σημείο που δεν γινόταν μέσω αυτών να χαράξει κανείς πορεία. Όσο για τους δρόμους μιλάμε στην καλύτερη περίπτωση για χωματόδρομους, ενώ σε πολλά σημεία, όσο απομακρυνόταν από τον πολιτισμό, τα μονοπάτια ήταν η καλύτερη επιλογή του.



 

Μέσα από τις αμμώδεις θάλασσες της ερήμου και τις ζούγκλες της Ασίας


Σίγουρα υπήρχαν τρομακτικές στιγμές για τον Clancy, όπως όταν «6 ¶ραβες πάνω σε άλογα εμφανίστηκαν ξαφνικά και με κυνήγησαν, πυροβολώντας», όπως διαβάζουμε στο ημερολόγιό του.

Υπήρχαν όμως και οι καλές στιγμές, όπως όταν έφτασε στην Ιαπωνία και ενθουσιάστηκε με τη χώρα. «Είναι η πιο γοητευτική χώρα για να οδηγεί κανείς μοτοσυκλέτα. Όλα είναι τόσο διαφορετικά, τόσο όμορφα, τόσο ιδιόμορφα με τη δική τους χάρη».

Ποιο ήταν το πιο δύσκολο σημείο σε αυτό το ταξίδι των 28.960 χιλιομέτρων;

Όχι οι αμμόλοφοι της Σαχάρας ή τα μονοπάτια στη ζούγκλα της Σρι Λάνκα όπου τον κυνήγησαν τζάγκουαρ (όχι τα αυτοκίνητα), αλλά ο δρόμος στο Όρεγκον των Η.Π.Α. Στα τελευταία στάδια του ταξιδιού (φτάνοντας από την Ιαπωνία με πλοίο), ο Clancy βρέθηκε με έναν φίλο του και μαζί καλύψανε τα τελευταία χιλιόμετρα. Περνώντας από τα Βραχώδη Όρη (και το ανύπαρκτο οδικό δίκτυο) υπήρχαν μέρες που μπορούσαν να ταξιδέψουν μόλις 30 χιλιόμετρα, παλεύοντας με τη λάσπη και τους βράχους.

Τον Αύγουστο του 1913 ο Clancy έφτασε και πάλι στη Νέα Υόρκη, ολοκληρώνοντας το ιστορικό του ταξίδι, το οποίο χρηματοδότησε αρθρογραφώντας για αυτό καθ`όλη τη διάρκεια και στέλνοντας τα άρθρα στο Bicycle World και στο Motorcycle Review.

 

H υστεροφημία του Carl Stearns Clancy


Το παράδειγμα του Clancy ενέπνευσε άπειρους μοτοσυκλετιστές ανά τα χρόνια, ενώ ο Geoff Hill αποφάσισε να επαναλάβει το κατόρθωμα του Αμερικανού που πέθανε το 1971. Εκατό χρόνια μετά τον Clancy, το 2012-2013 ο Hill πέρασε από τα ίδια σημεία με τη μοτοσυκλέτα του, αποτυπώνοντας τη δική του περιπέτεια στο βιβλίο, «In Clancy`s Boots».

Φανταστείτε όμως πόσο διαφορετικά ήταν τα πράγματα τότε. Ο Clancy ξεκίνησε πραγματικά για το άγνωστο, με λίγους χάρτες, ακόμα λιγότερους δρόμους και ακόμα λιγότερα βενζινάδικα. Οι διεθνείς επικοινωνίες φυσικά ήταν ακόμα στα σπάργανα και δεν ήταν σπάνιο φαινόμενο άνθρωποι που επιχειρούσαν να κάνουν αντίστοιχες διαδρομές με ποδήλατο να έχουν πολύ διαφορετική τύχη (όπως ο Frank Lenz που 18 χρόνια νωρίτερα είχε εξαφανιστεί σε μια απόμερη περιοχή της Τουρκίας).

Είναι αναβάτες όπως ο Clansy που πυροδότησαν τον μύθο της ελευθερίας, τον μύθο του μοτοσυκλετισμού και έδωσαν φτερά και όνειρα σε γενιές και γενιές αναβατών. Και το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε εμείς, οι μοτοσυκλετιστές του σήμερα, είναι να τους θυμόμαστε και να τους μνημονεύουμε.



 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Related Articles

Honda: Tο best seller CB 500Χ σε περιμένει

cars

Η συλλεκτική Vespa – Νέα έκδοση για τα 140 χρόνια της Piaggio

Bury

ΚΤΜ 890 SMT: Κατασκοπευτικές φωτογραφίες από δοκιμές

cars

R.I.P. Anthony Gobert – Έφυγε από την ζωή ο Αυστραλός

cars

Νέο ρεκόρ Guinness για τον γηραιότερο αναβάτη που συμμετείχε σε αγώνα

cars

Γρήγορη και με «νέο φουτουριστικό ήχο» η πρώτη ηλεκτρική Harley-Davidson

cars

Ανοίγει σήμερα τις πύλες της η Έκθεση Μοτοσυκλέτας –Όλες οι πληροφορίες

cars

SYM SIBERIA: Η τελευταία μεγάλη πρόκληση για τον Μητσάκη και την SYM NH-T 300

cars

Νέα Σμύρνη: Καταδίωξη και σύλληψη 2 ανήλικων για κλεμμένη μοτοσυκλέτα και ναρκωτικά (vid)

cars