CARSNEWS
NEW MODELS

Test Drive: Tesla Model Y Performance – Δοκιμάζουμε το εκρηκτικό ηλεκτρικό SUV των 534 ίππων!

Δεν χρειάζεται ούτε πολλή προσπάθεια ούτε πολύς χρόνος για να νιώσεις το σώμα σου να κολλάει στην πλάτη του καθίσματος – και με δύναμη –, όταν πατάς τέρμα το γκάζι του Tesla Model Y Performance. Κάτι το οποίο συμβαίνει, μάλιστα, χωρίς την ψυχολογική προετοιμασία-προειδοποίηση που προσφέρει ο ήχος ενός ισχυρού κινητήρα εσωτερικής καύσης που βρυχάται ανεβάζοντας στροφές. Και είναι αυτή η απουσία θορύβου που οπωσδήποτε σε ξενίζει και που δημιουργεί μία διαφορά φάσης στην αντίληψη εκ μέρους σου της ταχύτητας που έχεις αναπτύξει.

Περίπου… supercar!

Οδηγούμε, λοιπόν, το Model Y Performance – και μην ψάχνετε να βρείτε πολλά διακριτικά και αισθητικές βελτιώσεις που να προσδίδουν πιο επιθετικό “look” σε αυτό το μοντέλο της Tesla. H αμερικανική εταιρείαπεριορίζεται στο «βαρύ» πλέον σήμα της που κοσμεί το εμπρός και το πίσω καπό και άντε στο “Dual Motor” που σε προϊδεάζει για την ύπαρξη δύο ηλεκτροκινητήρων. Οπότε, κοιτώντας το νέο μοντέλο δεν έχεις κάποιο άλλο δεδομένο στο χέρι σου για να συμπεράνεις την απόδοση μεγαλύτερης ισχύος, πέραν, βεβαίως, της διακριτικότατης αεροτομής από ανθρακονήματα στο «χείλος» της πόρτας του πορτμπαγκάζ. Και εντέλει μένει το γκάζι που σου αποκαλύπτει την αλήθεια του όταν πατηθεί με αποφασιστικότητα: το Model Y Performance χρειάζεται σχεδόν δύο δευτερόλεπτα λιγότερο από το «απλό», αλλά πάντα dual motor, Model Y για τα 0-100 km/h: δηλαδή 3,7’’ έναντι των του απλού Y.

Και είναι αυτοί οι δύο ηλεκτροκινητήρες, που τοποθετημένοι ένας στον εμπρός και ένας στον πίσω άξονα εξασφαλίζουν, όπως ήδη είπαμε, τη μετάδοση της κίνησης και σε όλους τους τροχούς – δηλαδή και στους τέσσερις– τροχούς (All Wheel Drive – AWD). Και είναι το AWD στοιχείο απαραίτητο για το συγκεκριμένο Tesla, με δεδομένο το γεγονός ότι η ισχύς που διαθέτει φτάνει τους 534 PS, η διαχείριση των οποίων θα ήταν σίγουρα πιο δύσκολη υπόθεση με κίνηση μόνο στους δύο πίσω τροχούς. Είναι, λοιπόν, η τετρακίνηση αυτή που εξασφαλίζει απροβλημάτιστες γρήγορες εκκινήσεις χωρίς σπιναρίσματα, είναι, επίσης, αυτή που σε βοηθάει να διορθώσεις την πορεία σου σε μια στροφή όταν θελήσεις να οδηγήσεις κάπως πιο γρήγορα και είναι ακόμα αυτή που βοηθάει εντέλει το Model Y Performance να έχει καλύτερο κράτημα. Κορυφαίο; Ενδεχομένως όχι, αλλά σίγουρα τέτοιο που εμπνέει εμπιστοσύνη.

Σφιχτό μεν, σταθερό δε…

Η ανάρτηση, από την άλλη μεριά, που σίγουρα δεν μπορείς να την πεις άνετη, καθώς είναι αρκετά σφιχτή –και δεν θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά έχοντας να διαχειριστεί όλο αυτό το βάρος και όλη αυτή την ισχύ–, σε συνδυασμό με τα μεγάλα, φαρδιά ελαστικά σού προσφέρει υψηλή ευστάθεια, αρκετά καλή πρόσφυση στις στροφές, ενώ –και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό–, όταν αρχίσεις να υπερβαίνεις τα όρια του αυτοκινήτου σε προειδοποιεί. Είναι τότε που θα ακούσεις τα χαμηλού προφίλ λάστιχα επιδόσεων (εμπρός: 255/35 R21 103W, πίσω: 275/35 R21 103W) να διαμαρτύρονται κάνοντας ηχηρά αισθητή την παρουσία τους και βεβαίως έχεις μετά εσύ τη δυνατότητα να μειώσεις την ταχύτητα σου, χωρίς να υποστείς τις συνέπειες κάποιας απότομης αντίδρασης. Και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό και ευχάριστο.

Το μόνο που μπορεί να σε ξενίσει κάπως στην όλη συμπεριφορά του Tesla Model Y Performance είναι η κάπως περίεργη αίσθηση των φρένων, που ανακαλύπτεις εντέλει ότι θέλουν λίγο παραπάνω πίεση στο πεντάλ για να σταματήσουν το αυτοκίνητο εκεί που θέλεις όταν το θέλεις. Το τιμόνι, από την πλευρά του, έχει σωστή αίσθηση, με μεταβαλλόμενη βαρύτητα ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, ωστόσο επειδή είναι πολύ γρήγορο κάποιες φορές σε υποχρεώνει σε μικροδιορθώσεις, ενώ βρίσκεσαι σε μια στροφή.

Στον τομέα της αυτονομίας τώρα πολλά εξαρτώνται από το στυλ οδήγησης. Εξάλλου αυτό είναι κάτι που δεν αφορά μόνο το Tesla, αλλά κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Πάντως, σε κάθε περίπτωση το δίκτυο των superchargers της εταιρείας προσφέρει ακόμα δωρεάν ρεύμα στους πελάτες της και κατόχους των μοντέλων της, με τη  φόρτιση να πραγματοποιείται με αρκετά καλούς ρυθμούς, αν και δεν είναι ιδιαίτερα πιθανό να ξεπεράσεις τα 100 kW στη φόρτιση, όταν η μέγιστη ισχύς των ταχυφορτιστών της Tesla φτάνει τα 250 kW. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι εμείς, με αναμονή 21’ ανακτήσαμε το 42% της ενέργειας της μπαταρίας (φτάσαμε στο 73%) και το σύστημα έδειχνε ότι έχουμε αυτονομία 262 km.

Και όμως, η ποιότητα είναι καλή

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

TESLA MODEL Y Performance

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ86

Από κει και πέρα, έχοντας κατά καιρούς ακούσει διάφορες κριτικές σχετικά με την ποιότητα κατασκευής των Tesla, ομολογουμένως αυτό που αντικρίσαμε ήταν σίγουρα καλύτερο από το αναμενόμενο! Yπάρχει άφθονο δέρμα και καλής ποιότητας πλαστικό που γενικά δείχνουν ευχάριστα στην όψη και είναι, επίσης, ευχάριστα στην αφή – και δεν μας «χάλασε» που δεν είναι επιπέδου Mercedes ή BMW. Ενώ οι χώροι είναι απλώς τεράστιοι. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να νιώσει επιβάτης στο πίσω κάθισμα άλλου αυτοκινήτου την άνεση που θα νιώσει στο Tesla Model Y. Τεράστιοι είναι και γενικότερα οι αποθηκευτικοί χώροι, με ένα απίστευτο πορτμπαγκάζ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου –με διάφορες κρυφές και φανερές θήκες να προσφέρουν ακόμα περισσότερα λίτρα για μικρά ή μεγάλα αντικείμενα–, αλλά και στο μικρότερο, εμπρός πορτμπαγκάζ-έκπληξη. Παραφωνία η δύσχρηστη εταζέρα του πίσω πορτμπαγκάζ, που δεν σηκώνεται (!) όταν ανοίγεις την πέμπτη πόρτα. Στα πράγματα που μας άρεσαν περιλαμβάνεται η διπλή θέση για επαγωγική φόρτιση κινητού, κάτι που δεν έχουμε δει σε άλλο αυτοκίνητο οι τεράστιοι και πρακτικοί αποθηκευτικοί χώροι στις πόρτες, αλλά και μεταξύ οδηγού και συνοδηγού.

Ωστόσο, αυτό που κάνει το αυτοκίνητο να διαφέρει (όπως, άλλωστε, και κάθε μοντέλο της Tesla) από τους κοινούς θνητούς είναι το περίφημο tablet. Ο λόγος για τη μεγάλη, 15άρα οθόνη αφής που σαφώς παραπέμπει σε ταμπλέτα, η οποία όχι μόνο παίζει τον ρόλο και του πίνακα οργάνων, αλλά και του πολυχειριστηρίου – καθώς από αυτήν ρυθμίζονται τα πάντα! Σε βαθμό, μάλιστα, που ανακαλύπτεις κάποια στιγμή ότι πρέπει να σταματήσεις στην άκρη του δρόμου, εάν θες, για παράδειγμα, να αλλάξεις – με ασφάλεια– τη ρύθμιση στους καθρέφτες! Προφανώς, κάποια ζητήματα τα λύνει η συνήθεια και κάποια άλλα ενδεχομένως οι φωνητικές εντολές (στα αγγλικά), αλλά γενικά εδώ έχουμε ένα ζήτημα εργονομίας…

Στο ταμείο

Στο ελληνικό site της Tesla (και μην ψάξετε για φυσικό κατάστημα της εταιρείας, οι πωλήσεις γίνονται μόνο διαδικτυακά…) θα δείτε ότι η τιμή του αυτοκινήτου φτάνει τα 66.690 € και αν κάνετε τη σχετική διαίρεση θα ανακαλύψετε ότι οι ίπποι που παίρνετε για αυτά τα χρήματα δεν είναι λίγοι. Όπως δεν είναι και λίγα τα πάσης φύσεως αξεσουάρ που συνοδεύουν το Model M Performance. Σε σύγκριση με κάποιες πιο premium προτάσεις επιδόσεων είναι σαφές ότι υπάρχει ένα οικονομικό πλεονέκτημα, ωστόσο το τελευταίο διάστημα έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά και άλλα μη premium μοντέλα παρεμφερών επιδόσεων. Το Tesla, πάντως, θα το προτιμήσεις ίσως όχι γιατί είναι με απόλυτα κριτήρια συνολικά καλύτερο, αλλά επειδή είναι ιδιαίτερο!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ TESLA MODEL Y Performance 2022   TIMH €66.690   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2 ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 393(534)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 660

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 3,7 sec, τελική 250 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 17,1 kw/100km, 0

TESLA MODEL Y Performance 2022

ΥΠΕΡ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, DESIGN, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΣΤΟΧΙΕΣ, ΤΙΜΟΝΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΟΒΕΙ ΠΟΛΥ.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Ferrari F399: Με το βλέμμα στο Le Mans

cars

H έκθεση της Γενεύης θα αποκτήσει “πίστα” για test drives!

cars

Ξεκίνησε η παραγωγή του VW Nivus

cars

Πέθανε ο θρυλικός τεχνικός διευθυντής της Ferrari Mauro Forghieri

cars

Βόμβα: Αποχωρεί από τη Mercedes ο Toto Wolff!

cars

Ποιους κινητήρες καταργεί η BMW;

cars

Οδηγός ασθενοφόρου στο Μιλάνο ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Pirelli!

cars

Η καινούργια Cadillac Escalade μεγάλωσε ακόμη περισσότερο

cars

Το συγκινητικό μήνυμα της Williams στον Zanardi

cars