CARSNEWS
NEW MODELS

Ταξινομήσεις Οκτωβρίου: Αύξηση 23,1% σε σχέση με πέρυσι – Αναλυτικοί Πίνακες

Ανοδικά κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο του 2022 ταξινομήθηκαν 7.801 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 6.335 τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Έτσι, σημειώθηκε σημαντική αύξηση, της τάξης του 23,1%. Θετικό ήταν και το συγκριτικό πρόσημο στις ταξινομήσεις από την αρχή του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2021. Φέτος ταξινομήθηκαν 90.737 νέα οχήματα, έναντι 88.091 πέρυσι. Η μεταβολή είναι της τάξης του 3,0%

 

Οκτώβριος 2022

Οκτώβριος 2021

Μεταβολή 2022/2021

Καινούργια επιβατικά

7.801

6.335

23,1%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

927

929

-0,2%

Καινούργια λεωφορεία

11

32

-65,6%

 

Ιανουάριος – Οκτώβριος 2022

Ιανουάριος – Οκτώβριος 2021

Μεταβολή 2022/2021

Καινούργια επιβατικά

90.737

88.091

3,0%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

8.661

9.374

-7,6%

Καινούργια λεωφορεία

174

349

-50,1%

Περνώντας στην κατανομή ανά segment, διαπιστώνουμε ότι η κατηγορία Β έχει τις περισσότερες ταξινομήσεις, συνολικά 43,8% από τις συνολικές που πραγματοποιήθηκαν τον Οκτώβριο. Το ποσοστό της στο πρώτο 10μηνο του 2022 αγγίζει το 50% (49,4% για την ακρίβεια). Ακολουθεί η κατηγορία C, με 39,3% τον Οκτώβριο και 32,9% από την αρχή του έτους.

Segment

Ιούνιος 2022

Ιούνιος 2021

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος -Ιούνιος 2022

Ιανουάριος–Ιούνιος 2021

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A

4,8%

7,6%

-2,8

7,3%

10,0%

-2,7

A-SUV

2,3%

1,2%

1,1

1,9%

1,3%

0,6

A TOTAL

7,1%

8,8%

-1,7

9,2%

11,3%

-2,1

B

25,6%

20,7%

4,9

25,2%

27,4%

-2,2

B-SUV

18,2%

26,6%

-8,4

24,2%

21,8%

2,4

B TOTAL

43,8%

47,3% -3,5 49,4% 49,2%

0,2

C

14,8% 11,5% 3,3 10,7% 12,7% -1,9

C-SUV

24,5% 25,7% -1,2 22,2% 20,6% 1,6

C TOTAL

39,3% 37,2% 2,1 32,9% 33,2% -0,3

D

2,1%

1,7%

0,4 1,3% 1,9%

-0,6

D-SUV

5,9%

3,3% 2,6 5,3% 2,5% 2,7

D TOTAL

8,0% 5,0% 3,0 6,6% 4,4% 2,2

E

0,1%

0,3%

-0,2

0,1%

0,1%

-0,0

E-SUV

0,6%

0,3%

0,3

0,5%

0,5%

-0,0

E TOTAL

0,6%

0,6%

0,1

0,5%

0,6%

-0,1

F-G

0,2%

0,1%

0,1

0,1%

0,1%

0,1

F-G-SUV

0,2%

0,0%

0,1

0,3%

0,1%

0,2

F-G TOTAL

0,3%

0,1%

0,2

0,4%

0,1%

0,3

SPORTS

0,3%

0,2%

0,1

0,2%

0,2%

0,0

MPV

0,0%

0,0%

0,0

0,1%

0,1%

0,0

MPV-M/COMBI

0,6%

0,8%

-0,2

0,7%

0,8%

-0,1

100,0%

100,0%

0,0

100,0%

100,0%

0,0

(Εκ των οποίων SUV

51,5%

57,1%

-5,6

54,3%

46,8%

7,6)

Τα αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης βρίσκονται στην κορυφή των ταξινομήσεων του Οκτωβρίου, με ποσοστό 39,2%, ακολουθούμενα από τα υβριδικά (26,4%) και τα πετρελαιοκίνητα (19,2%). Ωστόσο σε σχέση με τον περυσινό Οκτώβριο, μόνο τα diesel αύξησαν το μερίδιο που κατέχουν στην αγορά. Το ίδιο συνέβη και με τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV), που από το 9,1% ανέβηκαν στο 10,6%.

 

Οκτώβριος 2022

Οκτώβριος 2021

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος –

Οκτώβριος 2022

Ιανουάριος –

Οκτώβριος 2021

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Σεπ. ‘22*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Σεπ. ‘21*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Βενζίνη

39,2%

42,8% -3,6 45,4% 50,4% -5,0 37,9% 41,2%

-3,3

Πετρέλαιο

19,2% 16,6% 2,6 16,3% 17,7% -1,5 17,1% 20,4% -3,3

Υβριδικά (HEV)

26,4% 27,4% -1,0 27,4% 22,7% 4,7 22,8% 19,6% 3,1

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

10,6% 9,1% 1,6 7,4% 6,1% 1,3 19,2% 16,1% 3,1

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

0,7%

1,4%

-0,7

0,7%

1,3%

-0,7

3,0%

2,7%

0,3

Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

3,9%

2,7%

1,2

2,8%

1,7%

1,1

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

Τέλος, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του ACEA, τον Σεπτέμβριο του 2022 οι ταξινομήσεις εμφάνισαν ανοδική τάση, καταγράφοντας αύξηση 9,6%. Ωστόσο, σε επίπεδο 9μήνου από την αρχή του έτους, σημειώνεται πτώση 9,9% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2021.

 

Σεπτέμβριος 2022

Σεπτέμβριος 2021

Μεταβολή

Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2022

Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2021

Μεταβολή

ΕΕ(1)

787.870

718.718 9,6% 6.784.318 7.526.831 -9,9%

ΕΕ 14(2)

694.553 632.963 9,7% 5.932.847 6.611.836 -10,3%

ΕΕ(1) & EFTA(3)

824.657 757.531 8,9% 7.062.747 7.845.563 -10,0%

Ελλάδα

8.606 6.610 30,2% 82.936 81.756 1,4%

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Audi: Από το Audi RS E-Tron GT μέχρι και το επόμενο ηλεκτρικό R8

cars

Δοκιμάζουμε την plug-in υβριδική BMW X5 xDrive 45e των 394 PS

cars

Όταν το αρχέτυπο VW Golf GTI συνάντησε τον απόγονο του (video)

cars

Δεύτερη νιότη για το Hummer με ηλεκτρικό DNA

cars

Ένα σπέσιαλ Honda Civic Type R από την Mugen

cars

Toyota Yaris Hybrid: Με 116 PS και κατανάλωση 2,9 λίτρα

cars

O Elon Musk στέλνει 40.000 δορυφόρους στο διάστημα

cars

Πως σχεδίασα την πρώτη BMW X5 (βίντεο)

cars

Αέρας ανανέωσης για το VW Polo

cars